کد خبر : 90240
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
-

بیماران سرطانی دارای کد شناسه می‌شوند

بیماران سرطانی دارای کد شناسه می‌شوند

به گزارش قائم آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر بازنگری خدمات پایه که از مفاد برنامه ششم توسعه است، تاکید کرد و گفت: خدمات پایه در حوزه درمان در حال بازنگری و تدوین است. وی افزود: از اولویت‌های دیگر معاونت درمان تدوین راهنما‌های بالینی و استاندارد‌های خدمت

به گزارش قائم آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر بازنگری خدمات پایه که از مفاد برنامه ششم توسعه است، تاکید کرد و گفت: خدمات پایه در حوزه درمان در حال بازنگری و تدوین است.

وی افزود: از اولویت‌های دیگر معاونت درمان تدوین راهنما‌های بالینی و استاندارد‌های خدمت است که تاکنون ۶۱ گایدلاین و راهنمای بالینی آماده شده و بقیه نیز در حال تدوین است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه آیین نامه‌های توانبخشی و مراکز شیمی درمانی سرپایی و دستور العمل شیمی درمانی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: آیین‌نامه‌های خدمات طب تسکینی و مراقبت در منزل و مراکز ناباروری به زودی ابلاغ خواهد شد.

براساس گزارش وبدا، دکتر جان بابایی گفت: به منظور دستیابی به اطلاعات بیماران مبتلا به سرطان و پیگیری درمان آن‌ها سامانه ثبت به زودی به بهره برداری خواهد رسید و هر بیمار سرطانی از طریق یک کد شناسه در سامانه سیمای ایران که در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت، شناسایی و رصد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + هفت =