کد خبر : 90095
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
-

مردم مطیع امر رهبرند، اما چرا در تلویزیون تبلیغ کالای خارجی می‌بینیم؟

مردم مطیع امر رهبرند، اما چرا در تلویزیون تبلیغ کالای خارجی می‌بینیم؟

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله در پیام نوروزی خود نام سال جدید را اعلام و راهبردهایی برای تحقق آن بیان می‌کنند. چند سالی است که محوریت نامگذاری سال‌ها توسط ایشان حول اقتصاد و اشتغال بوده و شعار امسال را نیز حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده‌اند. شاید

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله در پیام نوروزی خود نام سال جدید را اعلام و راهبردهایی برای تحقق آن بیان می‌کنند.

چند سالی است که محوریت نامگذاری سال‌ها توسط ایشان حول اقتصاد و اشتغال بوده و شعار امسال را نیز حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده‌اند.

شاید شعارهای سال‌های قبل به گفته خود رهبر معظم، مخاطب ایشان، مسؤولان بوده‌اند، اما مخاطب شعار امسال آحاد ملت و همچنین مسؤولان هستند.

حال سؤال مورد نظر اینجاست، آیا مردم می‌توانند در تحقق این شعار مؤثر واقع شوند یا به نوعی از کالای ایرانی حمایت کنند؟

خبرنگار فارس به میان مردم شهرستان ساری رفته و از چند نفر از شهروندان در مورد شعار سال و چگونگی تحقق آن توسط خودشان پرسیده است که پاسخ‌های جالبی دریافت کرده است.

*  کالاهای ایرانی حمایت شود کسب‌وکار رونق پیدا می‌کند

یکی از شهروندان ساروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با حمایت مردم از کالاهای ایرانی اینچنین می‌گوید: چگونه باید کالای ایرانی راحمایت کنیم، وقتی صداوسیما و کالای خارجی را تبلیغ می‌کند، فلان چیز ساخت آلمان و یا فلان چیز ساخت ایتالیاست، وقتی این موارد عنوان می‌شود یعنی این کالا چون در کشور خارجی درست شده، بهتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر کالاهای ایرانی حمایت شود کسب‌وکار رونق پیدا می‌کند، افزود: زمانی می‌توان کالای ایرانی خرید و توجه مردم به سمت کالای داخلی جلب می‌شود که در بازار کالای خارجی وجود نداشته باشد، مهم‌ترین امر در جلب مردم به کالاهای داخلی جلوگیری از واردات کالاها به داخل کشور است.

*کالای ایرانی خریداری شود، کارگری از کار بیکار نمی‌شود

یکی از دانشجویان ساوری نیز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی و خرید آن توسط مردم سبب ایجاد اشتغال و رونق تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی خرید کالای ایرانی بیشتر می‌شود تولید کننده داخلی مورد حمایت قرار می‌گیرد و کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل نشده و کارگری از کار بیکار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با رونق کسب و کار و داشتن شغل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، فقر و … از بین می‌رود، بیان کرد: خرید مردم از تولیدات و کالاهای داخلی صنعت داخلی را رو به رشد کرده و پیشرفت کشور را در پی دارد.

*حمایت از کالای ایرانی بیشتر به مسؤولان مربوط است

یکی دیگر از شهروندان ساروی در ارتباط با شعار امسال و حمایت از کالای ایرانی به فارس گفت: چگونگی حمایت از کالای ایرانی بیشتر از اینکه به مردم مربوط شود به دولتمردان و مسؤولان بستگی دارد تا زمانی که مسؤولان برنامه‌ریزی درستی در این زمینه نداشته باشند مردم همچنان به خرید از کالای خارجی تن می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مردم به دنبال کالای خارجی هستند، یادآور شد: بی‌کیفیتی برخی کالاها و یا  برخی القائات اشتباه در مورد کالای ایرانی وجود دارد که مردم را به خرید کالاهای خارجی سوق می‌دهد، حمایت از تولیدکننده توسط مسؤولان در ارتباط با تهیه مواد اولیه انجام نمی‌شود و تولید کننده به ناچار درحد توان و موادی که در اختیار دارد به تولید می‌پردازد که شاید مورد نظر مشتری و خریدار نبوده و نظر وی را جلب نکند.

*مسؤولان خود از کالای ایرانی استفاده نمی‌کنند

یکی از بازاریان شهرستان ساری با اشاره به سهم بیشتر دولتمردان و مسؤولان در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق کالا به کشور و واردات و برخورد با این امر که بر عهده مستقیم مسؤولان در دولت و مجلس و قوه قضاییه است می‌تواند کمک زیادی در خرید و در نهایت حمایت از اجناس ایرانی کند، زمانی مردم هم به کالای ایرانی روی می‌آورند که مسؤولان رده بالای کشور هم در این امر شریک باشند.

*مردم همواره مطیع رهبرند، اما شرایط تحقق این شعار را مسؤولان باید فراهم کنند

یکی دیگراز شهروند در شهرستان ساری با بیان اینکه مردم ایران همواره مطیع فرمان رهبر و در تحقق فرمان‌های ایشان کوشیده‌ و گوش به فرمان بوده‌اند، افزود: فصل‌الخطاب این شعار باز هم بیشتر متوجه مسؤولان نظام از دولت، مجلس و قوه قضاییه است تا زمانی که شرایط برای تحقق این شعار فراهم نشود نمی‌توان به‌طور عملی آن را در جامعه دید، کیفیت کالای ایرانی و اجناس و فروش آن با حمایت دولت از پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات و برخورد با قاچاق صورت می پذیرد، تا زمانی‌که این مشکلات تولیدکنندگان و کمبود مواد اولیه در تولید حل نشود حمایت از کالای ایرانی در حد حرف باقی می‌‎ماند.

*فرهنگ نادرست بهتر بودن اجناس خارجی باید اصلاح شود

دیگر شهروند ساروی که از بازاریان پوشاک این شهرستان است نیز در ارتباط با حمایت از کالای ایرانی به فارس می‌گوید: ۴۰ درصد از اجناس مغازه‌ام ایرانی است و بقیه خارجی، دلیل آن هم تقاضای مردم برای لباس و مارک خارجی است، بنده کیفیت لباس‌های تولید داخلی مغازه‌ام را بهتر می‌دانم اما براساس تقاضای مشتریان باید تولیدات خارجی را هم به فروش برسانم.

وی ادامه داد: فرهنگ نادرست در مورد بهتر بودن جنس خارجی در بین مردم وجود دارد که باید به این نکته اساسی توجه کافی شود و که رسانه‌ها و صداوسیما می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند تا این فرهنگ غلط اصلاح شود.

به گزارش فارس، جلوگیری از واردات کالای غیرضروری، جلوگیری از قاچاق کالا، برخورد با افراد واردکننده و قاچاقچیان، حمایت از تولید کننده در ارتباط با پرداخت تسهیلات و بحث مالیات در مورد واردات مواد اولیه برای تولیدکنندگان و همچنین فرهنگ‌سازی و مهم‌تر از همه استفاده مسؤولان و مدیران از کالای ایرانی از مواردی بوده که مردم و شهروندان ساروی درباره چگونگی حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده و ظاهرا به گفته مردم حمایت از کالای ایرانی بیشتر از مردم به عهده مسؤولان است تا شرایط و فضا را برای کمک به تولیدکنندگان و تولید بیشتر و بهتر و در نهایت خرید کالای ایرانی توسط مردم فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =