کد خبر : 90082
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
-

حضور امام رضا(ع) در مرو، آن را به شهری مقدس و تاریخی برای ایرانیان تبدیل کرده است

حضور امام رضا(ع) در مرو، آن را به شهری مقدس و تاریخی برای ایرانیان تبدیل کرده است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی به هنگام زیارت قدمگاه امام رضا(ع) در مرو، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مرو یکی از شهرهای بسیار کهن و باستانی است که در تاریخ اهمیت ویژه‌ای داشته و مرکز فرهنگی و علمی بوده و کتابخانه‌های بزرگی در آن وجود داشته

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی به هنگام زیارت قدمگاه امام رضا(ع) در مرو، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مرو یکی از شهرهای بسیار کهن و باستانی است که در تاریخ اهمیت ویژه‌ای داشته و مرکز فرهنگی و علمی بوده و کتابخانه‌های بزرگی در آن وجود داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور‌ امام رضا(ع) در این شهر در دوران خلافت مامون عباسی، اظهار داشت: بسیاری از مباحثات، آثار، خطبه ها و کلامی که از امام رضا برجا مانده است، مربوط به این دیار است و به همین دلیل این دیار برای ما بسیار مقدس است.

روحانی با اشاره به وجود مقبره صحابه حضرت رسول(ص) و آرامگاه فرزند امام سجاد (ع) و دیگر مشاهیر مذهبی و تاریخی در مرو، گفت: این شهر برای ما هم تاریخی و هم مقدس است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ما همواره سایه توجهات ولی عصر(عج) و بارگاه منور امام رضا (ع) بوده است، اظهار امیدواری کرد همه ملت ایران در سال جدید در پناه اهل بیت(ع) بوده و سال جدید سال موفقیت، نشاط و پیروزی برای همه ملت و مسلمانان باشد.

روحانی همچنین از آرامگاه محمد بن زید بن زین العابدین(ع) ، مقبره صحابه حضرت رسول اکرم(ص)، آرامگاه حاج یوسف همدانی از شاگردان امام هفتم و آرامگاه سلطان سنجر آخرین پادشاه سلجوقی در شهر تاریخی مرو نیز بازدید و در قدمگاه امام هشتم زیارت نامه امام رضا(ع) را قرائت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 1 =