کد خبر : 89647
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
-

هشدار روسیه درباره استفاده از بالگردهای ناشناس برای انتقال نیروها و تجهیزات داعش به افغانستان

هشدار روسیه درباره استفاده از بالگردهای ناشناس برای انتقال نیروها و تجهیزات داعش به افغانستان

به گزارش قائم آنلاین، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه تأکید کرد، مسکو نگران استفاده از بالگردهای بدون آرم نظامی در افغانستان است. بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت خارجه روسیه گفته است این احتمال بسیار زیاد است که از این بالگردهای بدون نام و نشان برای انتقال جنگجویان مورد نیاز داعش در افغانستان استفاده شود

به گزارش قائم آنلاین، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه تأکید کرد، مسکو نگران استفاده از بالگردهای بدون آرم نظامی در افغانستان است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت خارجه روسیه گفته است این احتمال بسیار زیاد است که از این بالگردهای بدون نام و نشان برای انتقال جنگجویان مورد نیاز داعش در افغانستان استفاده شود و تسلیحات ارسالی غرب نیز از این طریق به دست تروریست‌ها در این کشور برسد.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان پیش از این درباره انتقال سازمان‌یافته نیروهای داعش به کشور افغانستان هشدار داده بود.

وی گفته بود تروریست‌های داعش برای جنگ با نظامیان ناتو یا آمریکا به افغانستان نرفته‌اند بلکه هدف اصلی انها رسیدن به منطقه آسیای میانه است.

این دیپلمات روس حدود یک سال قبل نیز هشدار داده بود که بیش از ۱۰ هزار تروریست وابسته به داعش که از سوریه و عراق گریخته‌ بودند، به افغانستان رفته و در آنجا در تلاشند تا پس از تجدید قوا حملاتی جدید را آغاز کنند.

بنا به گفته این مقام روس، نیروهای داعش در شمال افغانستان و مناطق هم مرز با تاجیکستان و ترکمنستان حضور گسترده‌تری دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =