کد خبر : 89645
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
-

اعتراض ده‌ها هزار دانش‌آموز آمریکایی به قوانین داشتن اسلحه

اعتراض ده‌ها هزار دانش‌آموز آمریکایی به قوانین داشتن اسلحه

به گزارش قائم آنلاین، ده‌ها هزار دانش‌آموز پس از قتل عام دبیرستان پارکلند در پایتخت آمریکا و به منظور اصلاح قوانین خرید و مالکیت اسلحه راهپیمایی کردند. بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، حدود ۴۰ روز پیش در پی تیراندازی در دبیرستانی در شهر پارکلند در ایالت فلوریدا، ۲۰ دانش‌آموز کشته شدند. شبکه ام اس ان

به گزارش قائم آنلاین، ده‌ها هزار دانش‌آموز پس از قتل عام دبیرستان پارکلند در پایتخت آمریکا و به منظور اصلاح قوانین خرید و مالکیت اسلحه راهپیمایی کردند.

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، حدود ۴۰ روز پیش در پی تیراندازی در دبیرستانی در شهر پارکلند در ایالت فلوریدا، ۲۰ دانش‌آموز کشته شدند.

شبکه ام اس ان بی سی گزارش داد، از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ بار در مدرارس آمریکا حادثه تیراندازی رخ داده است؛ اگر چه موارد قبلی حوادث پر سروصدایی نبوده‌اند اما تحلیلگران آمریکایی آن را بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

دانش‌آموزان و مردم ۸۰۰ شهر دیگر از جمله لندن، سیدنی و توکیو نیز راهپیمایی کرده‌اند و خواستار امنیت دانش‌آموزان در مدارس شده‌اند.

هدف اصلی این تظاهرات نشان دادن خواست جمعی برای ممنوع کردن فروش سلاح‌های جنگی و با خشاب‌های بزرگ و مسلسل‌ مانند است، نظیر آنچه نیکلاس کروز در کشتار دبیرستان مارجوری استونمن از آن استفاده کرد.

دانش‌آموزان این جنبش، شعار خود را «مدرسه امن» و «دیگر بس است» قرار داده‌اند؛ همچنین در اکثر شهرهای آمریکا و حتی پایتخت‌های کشورهای دیگر هم دانش‌آموزان با اعلام همبستگی با این فراخوان برای برگزاری تجمع‌های مشابه برنامه‌ریزی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 16 =