کد خبر : 88607
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
-

فقط ۳۱درصد مخازن سدهای تهران پر است

فقط ۳۱درصد مخازن سدهای تهران پر است

به گزارش قائم آنلاین،  از میان ۱۷۷ سد بزرگ در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور ۸۴ سد از جمله سدهای شهیدرجایی، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند. بیشتر بخوانید: فقط ۳۱درصد مخازن سدهای تهران پر است بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا

به گزارش قائم آنلاین،  از میان ۱۷۷ سد بزرگ در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور ۸۴ سد از جمله سدهای شهیدرجایی، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۲۳ اسفندماه حجم ذخیره آب ۱۷۷ سد بزرگ موجود در ۶ حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس به ۲۲٫۸۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.

هم اکنون ۴۶ درصد مخازن سدهای یاد شده پر است و ورودی به آن‌ها نیز ۲۶ درصد، خروجی آن‌ها ۱۶ درصد و حجم آب ذخیره شده در مخازن ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

از میان ۱۷۷ سد بزرگ موجود در این ۶ حوضه آبریز ۴۸ درصد از آن‌ها و به تعبیری ۸۴ سد از جمله سدهای شهیدرجایی، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند.

در حال حاضر حجم ذخیره کنونی آب در سدهای پنجگانه استان تهران (لار، طالقان، امیرکبیر، لتیان و ماملو) ۵۷۸ میلیون مترمکعب بوده و ۳۱ درصد حجم این سدها نیز پر است.

بررسی این اعداد و ارقام حکایت از آن دارد که حجم مخازن سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 6 =