کد خبر : 87693
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۵۵
-

مراکش آمیزه‌ای از معماری و صنایع دستی منحصربه فرد

مراکش آمیزه‌ای از معماری و صنایع دستی منحصربه فرد

به گزارش قائم آنلاین، مراکش یا مغرب کشوری آمیزه از فرهنگ‌های عرب و بربر است.به نقل از فوت و فن این کشور دارای معماری، غذا و صنایع دستی منحصربه‌فردی است که هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. مراکش در فرایند تاریخی خود همواره از فرهنگی نسبتاً غنی و متنوع برخوردار بوده و هر نقطه

به گزارش قائم آنلاین، مراکش یا مغرب کشوری آمیزه از فرهنگ‌های عرب و بربر است.به نقل از فوت و فن این کشور دارای معماری، غذا و صنایع دستی منحصربه‌فردی است که هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید پیدا کنید.

مراکش در فرایند تاریخی خود همواره از فرهنگی نسبتاً غنی و متنوع برخوردار بوده و هر نقطه آن نیز ضمن وابستگی به این میراث فرهنگی، ویژگی‌های خاص خود را دارا بوده است. جمعیت این کشور از دو قوم سامی عرب و بربرآمازیغ تشکیل شده که علاوه بر نقاط مشترک از جمله دین اسلام، میراث‌بر فرهنگ خاص خود هستند.

کشور مراکش یا مغرب در شمال غربی آفریقا واقع شده است و پایتخت آن شهر رباط است. به طور کلی مراکش دارای آب و هوایی معتدل و بارانی است. در مناطق داخلی، آب و هوای قاره‌ای داشته و در رشته کوه‌های اطلس بارش برف و باران بیشتر می‌شود. مناطق جنوبی نیز آب و هوای گرم و بیابانی دارد.

شهر شفشاون در کنار ساحل صخره‌ای نزدیک شمال شرقی مراکش واقع شده است و غروب خیره کننده‌ای دارد که بدون شک تماشایش هوش از سر شما خواهد برد. اینجا یکی از جذابیت‌های گردشگری پرطرفدار دنیا است، زیرا با دیدن خانه‌هایش که همه رنگ‌های روشن آبی آسمانی با هارمونی کامل دارند محو چشم‌انداز آرامبخش آن خواهید شد.

بیشتر زنان مراکشی عرب‌های مسلمانی هستند که لباس‌های سیاه و تیره‌رنگ به شکل عبا بر تن می‌کنند یا چادر بر سر می‌اندازند و پوشش کاملاً اسلامی دارند که تنها گردی صورت دست و پاهایشان پیداست و همه جای دیگر بدنشان کاملاً ملبس و پوشیده است.

ورزازت یکی دیگر از شهر‌های کوچک مراکش است که در ورودی بیابان صحرای بزرگ (ساهارا) واقع شده است. این شهر با صنعت فیلم‌سازی‌اش به شهرت رسید. شما می‌توانید به استودیوی اطلس بروید و از آنجا بازدید کنید. در این استودیوی مشهور صحنه‌هایی از فیلم لورنس عربستان (Lawrence of Arabia)، پاتون (Patton) و گلادیاتور (Gladiator) فیلم‌برداری شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 9 =