کد خبر : 87371
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
-

آل‌هاشم: تبریز ۲۰۱۸ را با عاشیق‌ها نمی‌توان معرفی کرد

آل‌هاشم: تبریز ۲۰۱۸ را با عاشیق‌ها نمی‌توان معرفی کرد

به گزارش قائم آنلاین، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با نفی برخی تفکراتی که می‌گویند باید در تبریز ۲۰۱۸ از شهدا اسم و یادی نباشد، گفت: این افراد گمان می‌کنند با برپایی گروه‌های موسیقی و عاشیق‌ها می‌توان به تنهایی فرهنگ و هنر تبریز را معرفی کرد. حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم در جمع شورای سیاست‌گذاری بسیج

به گزارش قائم آنلاین، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با نفی برخی تفکراتی که می‌گویند باید در تبریز ۲۰۱۸ از شهدا اسم و یادی نباشد، گفت: این افراد گمان می‌کنند با برپایی گروه‌های موسیقی و عاشیق‌ها می‌توان به تنهایی فرهنگ و هنر تبریز را معرفی کرد.

حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم در جمع شورای سیاست‌گذاری بسیج رسانه و منتخبان جشنواره ابوذر اظهار داشت: انتشار اخبار خوب و نشاط‌آفرین جوانان را نسبت به آینده امیدوارتر می‌کند بنابراین اصحاب قلم و رسانه در نشر اخبار و دستاورد‌های نظام اسلامی تا حد توان کوشا بوده و ان‌ها را تحلیل و بررسی کنند.

وی با اشاره به این که اخبار دفاع مقدس باید همیشه و در همه حال در رسانه‌های مختلف مکتوب، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی انتشار یابد، افزود: یاد و خاطره اسطوره‌های دفاع مقدس و تاریخ تشیع آذربایجان و تبریز باید در راستای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ گنجانده شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با نفی برخی تفکراتی که می‌گویند باید در تبریز ۲۰۱۸ از شهدا اسم و یادی نباشد اظهارداشت: این‌گونه افراد گمان می‌کنند با برپایی گروه‌های موسیقی و عاشیق‌ها می‌توان به تنهایی فرهنگ و هنر تبریز را معرفی کرد در حالی که آن‌ها در اشتباه هستند.

وی افزود: اگر ما فداکاری لشکر عاشورا را نتوانیم به توریست‌ها و مسافران نشان دهیم چگونه می‌توانیم این اسطوره‌ها را به دنیا معرفی کنیم؟

امام جمعه تبریز انتشار تصاویر و وصیت‌نامه شهدا را یکی از روش‌های معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: نباید یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تحلیل صحبت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری افزود: اصحاب رسانه باید صحبت‌های مقام معظم رهبری را به دقت شنیده و آن را تحلیل و بررسی کنند چرا که دو واژه «جوانان و مردم» در بین سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری بیشترین فراوانی را دارد بنابراین اصحاب رسانه باید با تحلیل این واژه‌ها برای مردم و جوانان امید آفرینی کنند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، هسته‌ای، المپیاد‌های ورزشی و … بر نقش جوانان در امور مختلف کشور تاکید کرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد جوانان زیر ۳۰ سال هستند و ۳۵ درصد جوانان در گروه سنی بین ۱۵ تا ۲۸ سال هستند و این یک سرمایه عظیمی برای کشور محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بدون اتکا به نسل سوم نمی‌توانیم چشم‌انداز سند ۱۴۰۴ را تعریف و تدوین کنیم و در این راستا باید جوانان قدر دانسته شده و در راس امور باشند.

آل‌هاشم بر تقویت روحیه پرسشگری در بین جوانان تاکید کرد و گفت: پرسشگری باعث سلامت جامعه می‌شود و تمام افرادی که به نوعی وظیفه تحلیل و بررسی بر عهده دارند باید در این زمینه تلاش کنند و روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری را در بین عموم مردم گسترش دهند.

وی در ادامه بر رعایت وحدت بین اصحاب رسانه و مطبوعات در استان تاکید کرد و افزود: اصحاب رسانه باید برای همگرایی با همدیگر تعصب خاصی روی رفتار‌ها و حمایت از همدیگر داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی رقابت سالم و اصولی را زیربنای موفقیت در کار رسانه‌ای و تمام امور ذکر کرد و بر داشتن تعامل و یکدلی بین اصحاب رسانه و مطبوعات در استان تاکید کرد.

وی با انتقاد از اجرای برخی برنامه‌های مغایر با آموزه‌های دینی گفت: اجرای برنامه‌ای خارج از عرف در برج میلاد تهران از سوی شهرداری تهران و توجیه این اقدامات از سوی مسئولان منافی اخلاق و فرهنگ اسلامی است و زمینه‌ای برای فاصله‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: حضور در این‌گونه مراسم به‌منزله دوری از آرمان‌های انقلاب و شهدا است و من شخصاً هفته گذشته مراسمی را به‌نشانه اعتراض به پوشش نامناسب عوامل اجرایی آن ترک کردم.

آل‌هاشم با اشاره به هتک حرمت پرچم کشورمان در سفارت ایران در لندن هم گفت: دشمن درصدد نفوذ به جبهه‌های اعتقادی مردم ماست و در قالب طرفداران برخی فرقه‌ها در هیئت‌های مذهبی نیز رسوخ می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویش نسل چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نسل طلایی باید غیرتمند، انقلابی و پرشور تربیت شوند تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی حفظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =