کد خبر : 86906
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
-

نگاه اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی عامل سقوط هواپیماها

نگاه اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی عامل سقوط هواپیماها

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، گفت:پس از وقوع این سانحه هیئت رئیسه کمیسیون عمران، به عنوان کمیسیون تخصصی برای بررسی کارشناسی ابعاد گوناگون حادثه نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشور واصل کرد. وی افزود:پس از این سانحه اعضای کمیسیون عمران  بررسی‌ها

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، گفت:پس از وقوع این سانحه هیئت رئیسه کمیسیون عمران، به عنوان کمیسیون تخصصی برای بررسی کارشناسی ابعاد گوناگون حادثه نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشور واصل کرد.

وی افزود:پس از این سانحه اعضای کمیسیون عمران  بررسی‌ها بیشتری در لایه‌های پایینی به عمل آوردند و به این نتیجه رسیدند که متاسفانه در بسیاری از مواقع مسائل فنی در پرواز هواپیماها رعایت نمی‌شود و تصمیم‌گیری برای پروازها تحت نگاه اقتصادی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در همین باره ادامه داد:در برخی از موارد هواپیمایی به دلایل فنی نباید پرواز انجام شود کنند اما این کار به دلیل نگاه اقتصادی انجام می‌شود و اگر خلبان هم از پرواز امتناع کند حقوق وی را کاهش می‌دهند و خلبان دیگری را جایگزین او  می‌کنند لذا نگاه برخی از شرکت این است که با هر شرایطی شده باید پروازها انجام شود.

رضایی تصریح کرد:ما خواستار این هستیم که سازمان هواپیمایی کشور نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد و نگاه اقتصادی از سوی شرکت‌های هواپیمایی بر پروازها حاکم نباشد یعنی اگر خلبان به این نتیجه رسید که به دلایل فنی نباید پرواز انجام شود و برای پرواز هیچ فشاری بر خلبان نیاید لذا ما در این زمینه به ایرلاین‌ها تذکر داده‌ایم و درصورتی که شرکتی به این تذکر و مسائل فنی توجه نکند باید مجوز فعالیتش لغو شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 9 =