کد خبر : 86731
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
-

نخستین مرحله تحویل «اس-۴۰۰» به ترکیه از سال ۲۰۲۰

نخستین مرحله تحویل «اس-۴۰۰» به ترکیه از سال ۲۰۲۰

به گزارش قائم آنلاین،  دستیار رئیس‌جمهور روسیه از آغاز نخستین مرحله تحویل سامانه‌های «اس-۴۰۰» به ترکیه از اوایل سال ۲۰۲۰ خبر داد. «ولادیمیر کوژین» دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های نظامی امروز دوشنبه اعلام کرد، اجرای قراداد تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» به ترکیه اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. بنا بر این گزارش، کوژین

به گزارش قائم آنلاین،  دستیار رئیس‌جمهور روسیه از آغاز نخستین مرحله تحویل سامانه‌های «اس-۴۰۰» به ترکیه از اوایل سال ۲۰۲۰ خبر داد.

«ولادیمیر کوژین» دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های نظامی امروز دوشنبه اعلام کرد، اجرای قراداد تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» به ترکیه اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش، کوژین در گفت‌وگو با شبکه «روسیا ۲۴» گفت: «ترکیه ابراز تمایل کرده تا اجرای این قرارداد تسریع شود و ما نیز تلاش کردیم تا مناسب‌ترین راه‌حل را پیدا کنیم و بر همین اساس توافق کردیم تا اجرای این قرارداد تسریع شود در نتیجه فکر می‌کنم که این فرایند اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شود.»

وی افزود: «از آنجا که به ترکیه مربوط می‌شود، ما برای مواضع مقامات ترکیه ارزش قائلیم و از آنجایی که آن‌ها بار‌ها اعلام کرده‌اند که حفاظت از منافع ملی‌شان اولویت اصلی برای آنهاست، قراردادی به امضا رسیده و اجرا خواهد شد».

به گفته وی، عملیات ارتش روسیه در سوریه آزمایش «تقریبا تمام تسلیحات تازه طراحی‌شده روسیه از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۵، سامانه‌های پدافند هوایی کوتاه برد و تجهیزات ضدتانک» را میسر ساخته است.

این مقام روس ادامه داد: «ما قصد نداریم تسلیحات خود را از طریق عملیات سوریه تبلیغ کنیم چرا که این یک جنگ است، یک تراژدی و یک فاجعه. اما به هر حال ما مجبور شدیم وارد این کشور شویم و از پیشرفته‌ترین تجهیزات خود در آنجا استفاده کنیم.»

سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰»، پیشرفته‌ترین سامانه موشکی ضدهوایی دوربرد است که در سال ۲۰۰۷ میلادی عملیاتی شده است. این سامانه برای نابودی هواپیما، موشک‌های کروز و بالستیک شامل موشک‌های میان‌برد طراحی شده و می‌تواند برای نابودی اهداف زمینی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سامانه‌های «اس-۴۰۰» می‌تواند اهدافی را در فاصله ۴۰۰ کیلومتری و در ارتفاع ۳۰ کیلومتری نشانه بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 7 =