کد خبر : 86739
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
-

جمهوری آذربایجان سفیر امریکا را احضار کرد

جمهوری آذربایجان سفیر امریکا را احضار کرد

به گزارش قائم آنلاین،  وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه، «روبرت سکوتا» سفیر آمریکا را در اعتراض به سفر اخیر «باکو ساآکیان» رئیس جمهوری قره باغ کوهستانی به امریکا، احضار کرد. خبرگزاری رسمی ‘ آذرتاج’، با این ادعا که ساآکیان رهبر رژیم تجزیه طلب قره باغ کوهستانی است، گزارش داد، سفیر امریکا به دلیل

به گزارش قائم آنلاین،  وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه، «روبرت سکوتا» سفیر آمریکا را در اعتراض به سفر اخیر «باکو ساآکیان» رئیس جمهوری قره باغ کوهستانی به امریکا، احضار کرد.

خبرگزاری رسمی ‘ آذرتاج’، با این ادعا که ساآکیان رهبر رژیم تجزیه طلب قره باغ کوهستانی است، گزارش داد، سفیر امریکا به دلیل سفر این شخص به آمریکا و برگزاری همایش و برنامه‌هایی برای تبلیغ این رژیم تجزیه طلب در کنگره، به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار و یادداشت اعتراض آمیز دولت باکو به وی تحویل شد.
این منبع به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی در حمایت از رژیم تجزیه طلب قره باغ کوهستانی در نهاد‌های رسمی آمریکا مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اسناد دوجانبه امضا شده میان جمهوری آذربایجان و آمریکا و موضع رسمی این کشور است.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان این اقدام آمریکا را همچنین بر علیه تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور تلقی کرد.
در یادداشت اعتراض آمیز وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، به تعهدات آمریکا در قبال قوانین بین المللی و نیز جلوگیری از هر گونه فعالیت در خاک خود علیه تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری آذربایجان، تاکید شده است.
در بخشی از این یادداشت اعتراض آمیز آمده است: این حرکت تعجب آمیز آمریکا به مثابه تغییر موضع این کشور در را بطه با مناقشه قره باغ است و مغرضانه تلقی می‌شود.
با وجود اینکه آمریکا نسبت به رژیم‌های تجزیه طلب فعال در کشور‌های تازه استقلال یافته تحریم‌های ویژه اعمال کرده است، ایجاد شرایط برای سفر نمایندگان یک رژیم تجزیه طلب فعال در خاک جمهوری آذر بایجان به آمریکا نشانه استاندارد‌های دوگانه دولت واشنگتن است.
در یادداشت اعتراض آمیز وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اضافه شد: آمریکا با ایجاد شرایط برای تبلیغ رژیم تجزیه طلب و نادیده گرفتن فعالیت‌های غیر قانونی این رژیم در خاک جمهوری آذربایجان به روند مذاکرات حل مناقشه قره باغ و تلاش ه. جهت برقراری صلح و ثبات لطمه جدی وارد می‌کند و به تنش در منطقه دامن می‌زند.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که دولت باکو در پاسخ به این رفتار آمریکا و در روابط با این کشور بر اساس اصل متقابل عمل خواهد کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 3 =