کد خبر : 86159
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
-

هشدار مسلمانان چین درخصوص خشونت‌ها علیه مسلمانان

هشدار مسلمانان چین درخصوص خشونت‌ها علیه مسلمانان

به گزارش قائم آنلاین، یک مقام ارشد اسلامی چین در خصوص افراط‌گرایی علیه مسلمانان این کشور هشدار داد و گفت که مسلمانان چین به حفاظت علیه این افراط‌گرایی نیاز دارند. ک مقام ارشد اسلامی چینی روز شنبه گفت: مسلمانان چین به حفاظت علیه افراط‌گرایی خشن نیاز دارند. براساس گزارش «دیلی استار»، حدود ۲۰ میلیون نفر

به گزارش قائم آنلاین، یک مقام ارشد اسلامی چین در خصوص افراط‌گرایی علیه مسلمانان این کشور هشدار داد و گفت که مسلمانان چین به حفاظت علیه این افراط‌گرایی نیاز دارند.

ک مقام ارشد اسلامی چینی روز شنبه گفت: مسلمانان چین به حفاظت علیه افراط‌گرایی خشن نیاز دارند.
براساس گزارش «دیلی استار»، حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت چین را مسلمانان ایغور تشکیل می‌دهند که در شمال غرب این کشور زندگی می‌کنند.
در حالی که چین به طور رسمی آزادی مذهب را اعلام کرده، اما در طی سال‌های اخیر کنترل‌های شدیدی در مناطق مسلمان‌نشین این کشور صورت می‌گیرد.
رئیس انجمن ارتباطات اسلامی چین اظهار داشت: اسلام در چین تاریخی طولانی و باشکوه دارد، اما در طول سال‌های اخیر مشکلاتی به وجود آمده که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.
وی ادامه داد: برای مثال ساختار برخی مساجد که به طور کورکورانه‌ای از سبک خارجی تقلید می‌کنند.
۳۵ میلیون مسلمان ایغور چین از حدود ۶۰ سال پیش به بهانه مبارزه با افراطی گری دینی در معرض ظلم، تبعیض و سرکوب قرار دارند. منطقه ترکستان شرقی از سال ۲۰۰۹ شاهد رفتار‌های خشن است و بیش از ۹۲ درصد مسلمانان منطقه ترکستان شرقی در معرض ظلم و محرومیت علنی قرار دارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =