کد خبر : 85730
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
-

میرباقری: دولتمردان با رسانه ملی مهربانانه تر برخورد کنند

میرباقری: دولتمردان با رسانه ملی مهربانانه تر برخورد کنند

به گزارش قائم آنلاین، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم برگزار شد. مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم با حضور علی عسکری رئیس رسانه ملی، مرتضی میرباقری معاون سیما، معاونان و مدیران شبکه‌های مختلف و جمع کثیری از هنرمندان با پخش سرود ملی و ترانه‌ای از زنده یاد ناصر عبدالهی در

به گزارش قائم آنلاین، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم برگزار شد.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم با حضور علی عسکری رئیس رسانه ملی، مرتضی میرباقری معاون سیما، معاونان و مدیران شبکه‌های مختلف و جمع کثیری از هنرمندان با پخش سرود ملی و ترانه‌ای از زنده یاد ناصر عبدالهی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و با پخش نماهنگی از پیروزی انقلاب (بوی گل و سوسن و یاسمن آمد) ادامه پیدا کرد.

بنا بر این گزارش اجرای این برنامه بر عهده محمد سلوکی بود و از برگزیدگان چهار بخش سریال، پویانمایی، مستند و مسابقه تجلیل شد.

در ادامه محمد احسانی دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و خوش‌آمدی به حضار در ابتدای صحبت‌هایش گفت: جشنواره چهارم با تأخیری نزدیک به چهار سال شکل گرفت و ان‌شاءالله از سال آینده این جشنواره تلویزیونی با نظم بیشتری برگزار خواهد شد.

وی افزود: سیاست‌مان این بود که در این دوره از جشنواره تلویزیونی جام جم فقط به چهار قالب بسنده کنیم و بقیه قالب‌ها را در دوره‌های بعدی بررسی کنیم.

دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: هیأت انتخاب از شبکه‌هایی بودند که این آثار را تولید کردند. ما از اول مهرماه تا پایان آذرماه پروسه انتخاب آثارمان به طول انجامید. پنج متخصص از این حوزه‌ها تمامی کار‌ها را بررسی کردند.

احسانی در پایان گفت: در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم ۵۳ اثر در بخش پویانمایی، ۲۴ سریال داریم که قرار است اسامی برندگان‌شان امشب در همین مراسم اعلام شود.

بخش بعدی این مراسم تصاویری از دیدار مقام معظم رهبری با مدیران شبکه‌ها بود که به اهمیت صداوسیما در زندگی مردم می‌پرداخت.

بخش بعدی این مراسم پخش ترانه‌ای زیبا و قدیمی از مهرداد کاظمی با موضوع مادر بود و پس از آن با حضور علی عسکری و میرباقری از خانواده شهید مدافع حرم خزاییان قدردانی شد.

میرباقری: دولتمردان با رسانه ملی مهربانانه‌تر برخورد کنند

مرتضی میرباقری معاون سیما در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر از همکاران و برنامه‌سازانی است که در چهار قالب و ساختار، برنامه‌سازی، سریال، مسابقه، مستند و پویانمایی در سال‌های اخیر آنتن تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشتند.

وی افزود: شما مستحضر هستید که در رسانه ملی بیش از ۵۰ شبکه تلویزیونی و استانی ملی داریم که تمام جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. تمامی مناطق جغرافیایی کشور، شهرها، روستا‌ها و رده‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان و کهنسال همگی از مخاطبین برنامه‌های تلویزیون هستند.

معاون سیما گفت: علاوه براینکه در تمامی شبکه‌های ملی خودمان به تمام ساختار‌های برنامه‌سازی می‌پردازیم شبکه‌های دو، سه، پنج و جام جم شبکه‌های جامع و همگانی هستند که در طول شبانه‌روز در تمامی ساعات برنامه‌سازی می‌کنند. علاوه بر این ۱۲ شبکه ملی تخصصی داریم که اگر فردی به برنامه خاصی علاقه‌مند باشد می‌توان در آن شبکه‌ها آن را جست‌وجو کند، اما اگر فردی علاقه‌مند تا در طول ۲۴ ساعت سریال، خبر و مستند ببیند برای ذائقه وی ۱۲ شبکه تخصصی هم فراهم کرده‌ایم.

میرباقری در ادامه بیان داشت: بر طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۸۴ درصد مردم ایران مخاطب تلویزیون جمهوری اسلامی هستند و این تعداد حدود ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه تلویزیون ایران را تماشا می‌کنند. خردسالان، کودکان و نوجوانان نیز شبکه تخصصی خود را دارند. این موضوع در صورتی تحقق پیدا می‌کند که ما تلاش‌های شما عزیزان حاضر در این جلسه را با خود به همراه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دولتمردان گفت: خطاب به دولتمردان (چه در قوه قضاییه، مقننه و سایر نهاد‌ها که با رسانه ملی در ارتباط هستند) می‌خواهم بگویم که با رسانه ملی مهربانانه‌تر برخورد کنند ما نیازمند این هستیم که آستانه تحمل مسئولین افزایش پیدا کند و این مهم باعث بیشتر شدن آستانه صبر در جامعه خواهد شد و همکاران ما در برنامه‌سازی اگر بخواهند این‌ها را در آثارشان بیان کنند دیگر دچار مشکل نشوند.

میرباقری در ادامه بیان داشت: هرچند زمان تصویب بودجه‌ای که برای صداوسیما اختصاص یافته گذشته، اما تقاضایی داریم آن هم اینکه همان بودجه ناکافی را که به سازمان صداوسیما اختصاص پیدا می‌کند به موقوع به ما بدهند. مسلماً این تأثیرگذاری در سایر سطوح دیده خواهد شد و ما را کمک خواهد کرد. حتی اگر این بودجه در پایان سال به طور کامل به ما پرداخت شود باز هم فایده‌ای ندارد چرا که ما در طول سال به این بودجه احتیاج داریم تا پروژه هایمان با مشکل مواجه نشوند.

معاون سیما ضمن تقاضایی از رئیس سازمان صداوسیما و معاونین وی افزود: این پشتیبانی‌ها معنوی و محتوایی و مالی که در این یکسال اخیر در حوزه تولید صورت گرفت دوست داریم که ادامه‌دار شود و منحصر به این یکسال نباشد.

وی در پایان صحبت‌های خود خطاب به برنامه‌سازان حاضر در این مراسم گفت: علی‌رغم تمام تنگنا‌هایی که وجود دارد ما به نوآوری شما اتکا می‌کنیم و از شما می‌خواهیم تا برنامه‌های تأثیرگذاری را برای مردم تولید کنید. در پایان نیز از محمد احسانی و هیأت داوران که برای این جشنواره زحمات بسیاری کشیدند تشکر می‌کنم.

به گزارش فارس، در ادامه پس از سخنان علی عسکری در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم از داود میرباقری خالق مجموعه‌های ماندگار تلویزیونی «امام علی»، «معصومیت از دست رفته» و «مختار نامه» تقدیر شد.

داود میرباقری با اشاره به سفر به کشور مغرب برای انتخاب لوکیشن سریال سلمان فارسی گفت: این سریال سه بخش ایران باستان، بیزانس و عربستان دارد که تنها بخش عربستان آن بزرگ‌تر از مجموعه مختار است.

وی افزود: من به تازگی از سفر مغرب آمدم و سوغاتی برای شما آوردم. کشور مغرب توانسته بافت تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کند و نکته‌ای توجه مرا جلب کرد که روی درب بسیاری از خانه‌های قدیمی دو دست به شکل مینیاتوری حک شده بود و من وقتی سوال کردم گفتند این‌ها دستان حضرت زهرا (س) است که اگر بر هر خانه‌ای باشد آن خانه را از بلا حفظ می‌کند.

وی افزود: بخشی از جهان به بازخوانی افکار ما نیازمند است و ما باید در جهت افزایش استاندارد‌های تولید تلاش کنیم.

میرباقری گفت: ان‌شاءالله تمامی دوستانی که با آن‌ها درباره پروژه «سلمان» صحبت کردیم سر قول و قرارشان بمانند. این روز‌ها خیلی تلاش کردم تا خودم را بازسازی کنم و پرا نرژی باشیم.

کارگردان سریال «مختارنامه» بیان داشت: سریال «سلمان» سه پروژه تو در تو است که فقط بخش آخر آن (ورود به عربستان) به اندازه کل سریال مختار است و دو فصل اول آن چیز دیگری است.

وی در پایان گفت: آنچه از دستم برآمده تا به حال انجام داده‌ام و در ادامه هم تلاش می‌کنم تا به بهترین شکل ممکن این سریال را پیش ببرم امیدوارم دوستان هم به قول‌هایشان عمل کنند تا این کار به سرانجام برسد.

پس از این بخش از برگزیدگان بخش پویانمایی به شرح زیر تجلیل شد:

بهترین فیلمنامه: «پهلوانان چهار» سیاوش رزین آبادی- مهدی حیدریان

بهترین طراحی شخصیت: «سارا و سامان» محمد میروهابی

بهترین طراحی فضا: «موزه» بهروز و نگار یغماییان

بهترین انیمیت: «تاریخ از این ور» محمد مهدی احمدی

بهترین موسیقی: «بازمانده ۲» عمران طاهری
بهترین کارگردانی: «روبی و جوجه‌ها» بابک و بهبود نکویی

بهترین تهیه‌کنندگی: مهارت‌های زندگی رضا تقدسی
بهترین میان برنامه فوتبال مدرن رضا علی اکبری کاهانی

بهترین کلیپ موزیکال مهناز یزدانی و حسین نظرپور برای شاکامه
بهترین دستاورد فنی و هنری وحید شاکری برای رقص قاصدک‌ها
در پایان این بخش از مرحوم وحید نصیریان و مجید عزیزی در حضور خانواده هایشان تقدیر به عمل آمد.

یکی از برادران روحی از کارگردانان انیمیشن با حضور روی سن گفت: از انتخاب هیئت داوران تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین از بچه‌های استودیو گنبد کبود و مرکز فرهنگی هنری صبا تشکر ویژه دارم.
روحی ادامه داد: هم نسلان ما با انیمیشن‌ها بزرگ شدیم و دوست داریم که بچه‌های دهه نود و هشتاد با شخصیت‌های انیمیشن ایرانی خاطره بسازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =