کد خبر : 85417
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
-

چگونه آپدیت خودکار نرم‌افزارها در پلی استور گوگل را غیرفعال کنیم؟

چگونه آپدیت خودکار نرم‌افزارها در پلی استور گوگل را غیرفعال کنیم؟

به گزارش قائم آنلاین، یکی از ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن پلی استور گوگل آپدیت خودکار نرم‌افزار‌ها بدون اطلاع به کاربر است. هرچند این قابلیت ممکن است به عنوان یک ویژگی کاربردی در پلی استور معرفی شود، اما بسیاری از کاربران بخاطر تمام شدن حجم اینترنت خود از این ویژگی شکایت دارند. با ما در آی‌تی‌رسان

به گزارش قائم آنلاین، یکی از ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن پلی استور گوگل آپدیت خودکار نرم‌افزار‌ها بدون اطلاع به کاربر است. هرچند این قابلیت ممکن است به عنوان یک ویژگی کاربردی در پلی استور معرفی شود، اما بسیاری از کاربران بخاطر تمام شدن حجم اینترنت خود از این ویژگی شکایت دارند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در این اپلیکیشن را به شما آموزش دهیم.

چگونه آپدیت خودکار نرم‌افزارها در پلی استور گوگل را غیرفعال کنیم؟
پلی استور گوگل دارای قابلیتی است که بدون اطلاع به کاربر و به صورت خودکار نسخه جدید نرم‌افزار‌های موجود روی اسمارت‌فون کاربر را دانلود کرده و نصب می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران همیشه از جدیدترین نسخه برنامه‌های موجود روی گوشی خود استفاده کنند و همچنین این موضوع در اغلب موارد باعث تجربه کاربری بهتر و تامین بیشتر امنیت شما خواهد شد، اما همانطور که گفته شد اکثر کاربران دارای حجم اینترنت محدود و مشخصی هستند و این بروزرسانی‌های خودکار باعث ایجاد هزینه‌های اضافی ناخواسته برای کاربر می‌شود، علاوه بر این، آپدیت نرم‌افزار‌ها باعث کاهش سرعت و کارایی تلفن‌هوشمند شما خواهد شد. خوشبختانه غیرفعال کردن این ویژگی در پلی استور بسیار آسان است. برای جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه مراحل زیر را انجام دهید:

۱. مارکت پلی استور را روی تلفن‌همراه (تبلت) خود اجرا کرده و با کشیدن انگشت خود به سمت راست در صفحه اصلی (یا از طریق گزینه سه خط موجود در بالای سمت چپ پلی استور) لیست منوی مورد نظر را باز کنید.

۲. در لیست نشان داده شده گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس منوی دیگری به شما نشان داده خواهد شد که در بالای این لیست، گزینه‌ای به نام Auto-update apps وجود دارد، آن را انتخاب کنید.

۳. خواهید دید که با انتخاب قسمت بیان شده، سه گزینه به شما نمایش داده می‌شود.

۴. برای غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار برنامه‌ها گزینه Do not auto-update apps را انتخاب کنید. (ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که شما درصورت تغییر نظرتان برای آپدیت نرم‌افزار‌ها از طریق همین منو می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.)

با انجام مراحل بالا، این ویژگی در پلی استور غیرفعال شده و شما برای آپدیت برنامه‌های موجود روی تبلت یا اسمارت‌فون اندرویدی خود باید به صورت دستی اقدام کنید.

آموزش بروزرسانی دستی اپلیکیشن‌های موجود روی گوشی (تبلت) از طریق پلی استور گوگل

پس از انجام ۴ مرحله ذکر شده در بخش اولیه آموزش بروزرسانی خودکار برای برنامه‌های دستگاه اندرویدی شما غیرفعال می‌شود و اگر می‌خواهید که نرم‌افزار یا نرم‌افزار‌هایی را به صورت دستی آپدیت کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. یکبار دیگر انگشت خود را در صفحه اصلی به سمت راست بکشید و این بار در منوی باز شده، گزینه My Apps & My Games را انتخاب کنید.

۲. پس از لمس گزینه ذکر شده در تبی به نام Installed لیستی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده روی دستگاه‌تان به شما نشان داده خواهد شد. همچنین تب دیگر در کنار این بخش به نام All وجود دارد که در این قسمت نیز لیستی از تمامی برنامه‌ها و بازی‌هایی که تاکنون دانلود کرده‌اید قرار دارد.

۳. در صورتی که نسخه جدیدی از یک نرم‌افزار منتشر شده باشد این برنامه در قسمت بالایی تب Installed و جدا از بقیه نرم‌افزار‌ها در بخش Updates نشان داده خواهد شد. با لمس اپلیکیشن مورد نظر و زدن گزینه Update می‌توانید به صورت دستی آن را آپدیت کنید.

همچنین شما می‌توانید با انتخاب گزینه Update All موجود در قسمت بالایی سمت راست لیست نمایش داده شده، همه نرم‌افزار‌ها را به صورت یکجا بروزرسانی کنید. نظر شما درباره آپدیت نرم‌افزار‌ها چیست؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =