کد خبر : 85423
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
-

وزارت کشور چند هزار نیرو دارد؟

وزارت کشور چند هزار نیرو دارد؟

به گزارش قائم آنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور حدود ۲۶ هزار نیرو در سراسر کشور دارد، گفت: ۹۰ درصد سمت‌های مدیریتی و سرپرستی در اختیار مردان و ۱۰ درصد در اختیار بانوان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع

به گزارش قائم آنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور حدود ۲۶ هزار نیرو در سراسر کشور دارد، گفت: ۹۰ درصد سمت‌های مدیریتی و سرپرستی در اختیار مردان و ۱۰ درصد در اختیار بانوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه وزیر کشور منبعث از دستور رئیس جمهور، دستور داده اند که از تعداد بیشتری از بانوان در سمت‌های مدیریتی استفاده شود اظهار کرد: هم اکنون حدود ۵۱۰ خانم سمت‌های مدیریتی و سرپرستی دارند، اما باید تلاش بیشتری کنیم که تعداد بیشتری از بانوان در سمت‌های مدیریتی خدمت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: از ۲۶ هزار نیروی وزارت کشور، ۸۰ درصد را مردان و ۲۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که ۹۰ درصد سمت‌های مدیریتی در اختیار مردان و ۱۰ درصد در اختیار بانوان است.

ناصریان همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۳ ساختار فرمانداری‌ها بازنگری کامل شد تصریح کرد: ساختار جدید فرمانداری‌ها را به ۱۶ استان ابلاغ کرده ایم و بزودی این ساختار به ۱۵ استان دیگر ابلاغ می‌شود. در بازنگری ساختار فرمانداری ها، ۱۳۴ معاون فرماندار و ۵۵ رئیس اداره و رئیس کل را اضافه کرده ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطرنشان کرد: ما در گذشته دستورالعملی برای انتخاب فرمانداران نداشته ایم، ولی با همکاری حوزه سیاسی وزارت کشور، این دستورالعمل را تهیه و به تصویب شورای عالی اداری رسانده ایم. فرمانداران دولت دوازدهم هم براساس همین دستورالعمل انتخاب شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: وزارت کشور پیگیر دستورالعمل انتصاب مدیران حرفه‌ای بود. شما فرمانداران ارزیابی دقیقی از وضعیت نیروی انسانی خود داشته باشید و افرادی را برای سمت‌ها معرفی کنید که شرایط لازم را داشته باشند و در جذب نیرو دقت لازم را داشته باشید.

ناصریان با اشاره به اینکه پیش از این به توانمندسازی نیروی انسانی کمتر توجه شده بود افزود: ما دستورالعمل لازم در این زمینه را فراهم کرده و ابلاغ خواهیم کرد. فرمانداران به موضوع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی خود توجه کافی را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در پایان گفت: به فرمانداران توصیه می‌کنم که جلسات شورای اداری شهرستان‌ها را منظم و به موقع برگزار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + شش =