کد خبر : 84855
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۴۵
-

هشدار درمورد از دست دادن بینایی در چهارشنبه آخر سال

هشدار درمورد از دست دادن بینایی در چهارشنبه آخر سال

به گزارش قائم آنلاین، حمیده نوروزی در نشست خبری دومین همایش بهاره چشم‌پزشکی اظهار داشت: علی‌رغم هشدار‌های همه ساله توسط رسانه‌ها و همکاران پزشک شاهد از دست دادن بینایی بسیاری از جوانان و نوجوانانی هستیم که به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار حادثه شده‌اند. وی افزود: انفجار ناشی از مواد محترقه و سوختگی آن

به گزارش قائم آنلاین، حمیده نوروزی در نشست خبری دومین همایش بهاره چشم‌پزشکی اظهار داشت: علی‌رغم هشدار‌های همه ساله توسط رسانه‌ها و همکاران پزشک شاهد از دست دادن بینایی بسیاری از جوانان و نوجوانانی هستیم که به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار حادثه شده‌اند.

وی افزود: انفجار ناشی از مواد محترقه و سوختگی آن به بخش‌های قدامی چشم و گاهی همه آن آسیب می‌رساند و علی‌رغم درمان فرد حداقل قسمتی از دید خود را از دست می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علو م. پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: آسیب به قرنیه و سوختگی چشم از جمله این مشکلات شایع بوده که علی‌رغم انجام جراحی‌های پیچیده نتایج به دید کامل فرد نیز منجر نمی‌شود.

نوروزی ادامه داد: خانواده‌ها و والدین باید در ایام نزدیک شدن به چهارشنبه اول سال مراقب فرزندان خود بوده و آگاهی‌های لازم را به آن‌ها برسانند.

 از هر خانواده دو نفر دچار عیوب انکساری

عضو هیات علمی دانشگاه علو م. پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه از هر خانواده ایرانی یک تا دو نفر دچار عیوب انکساری هستند گفت: در این میان نزدیک‌بینی شایع‌ترین مشکل چشمی بوده که از سن مدرسه در افراد آغاز می‌شود و پیشرفت آن تا ۱۹ سالگی ادامه دارد.

وی درمورد انجام عمل زیبایی لیزاک و لیزیک برای رفع عیوب انکساری گفت: انتخاب بیمار برای جراحی باید به درستی انجام گیرد، چرا که در غیر این صورت این مساله می‌تواند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد.

نوروزی در پایان به برگزاری دومین همایش بهاره چشم‌پزشکی اشاره کرد و گفت: جدیدترین مباحث مربوط به حوزه چشم‌پزشکی و موضوعات چالش‌برانگیز با موضوع اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌و گو قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + یازده =