کد خبر : 84159
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
-

مادرید پیشنهاد جدید در زمینه ریاست کاتالونیا را رد کرد

مادرید پیشنهاد جدید در زمینه ریاست کاتالونیا را رد کرد

به گزارش قائم آنلاین،  دولت مرکزی اسپانیا پیشنهاد‌ی در زمینه انتخاب فردی از حامیان استقلال کاتالونیا را به عنوان رئیس جدید این ایالت رد کرد. در ادامه تنش‌ها در ارتباط با دولت محلی کاتالونیا، دولت مرکزی اسپانیا پیشنهاد معرفی یک سیاستمدار حامی استقلال را به عنوان رئیس این ایالت رد کرد. بنابر گزارش خبرگزاری آلمان،

به گزارش قائم آنلاین،  دولت مرکزی اسپانیا پیشنهاد‌ی در زمینه انتخاب فردی از حامیان استقلال کاتالونیا را به عنوان رئیس جدید این ایالت رد کرد.

در ادامه تنش‌ها در ارتباط با دولت محلی کاتالونیا، دولت مرکزی اسپانیا پیشنهاد معرفی یک سیاستمدار حامی استقلال را به عنوان رئیس این ایالت رد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مادرید پیشنهاد پوگدمونت مبنی بر نامزد شدن «جوردی سانچز» که از حامیان استقلال منطقه کاتالونیاست را رد کرد. سانچز بیش از چهار ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و متهم شده که در راستای استقلال کاتالونیا تلاش کرده است.

پوگدمونت که آخر ماه اکتبر سال گذشته به بروکسل گریخت در یک ویدئوی ۱۳ دقیقه‌ای که پنجشنبه شب منتشر کرد، اخباری درباره تصمیمش برای انصراف از شرکت در انتخابات محلی کاتالونیا را تأیید کرد.

«ثریا سانز دی‌سانتاماریا» معاون نخست‌وزیر اسپانیا از سانچز با عنوان نجیب‌زاده‌ای یاد کرد که در زندان است و گفت که دادگاه قانون اساسی باید درباره وی تصمیم‌گیری کند.

این در حالی است که «راجر تورنت» رئیس پارلمان کاتالونیا هم سانچز را به عنوان نامزد این سمت پیشنهاد نداده است. اما احزاب حامی استقلال درباره وی اتفاق‌نظر دارند.

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیا در حال حاضر به اتهام تحریک به اغتشاش، راه‌اندازی شورش و سوءاستفاده از اموال عمومی تحت تعقیب قرار دارد و در صورت بازگشت به اسپانیا بازداشت خواهد شد.

کاتالونیا، از چهار ماه پیش که «ماریا راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا فرمان لغو خودمختاری آن را لغو کرد، مستقیماً تحت کنترل مادرید در آمده است. فرمان راخوی چند هفته بعد از آن برگزار شد که دولت محلی کاتالونیا به ریاست پوگدمونت با وجود مخالفت دولت مرکزی اسپانیا همه‌پرسی استقلال برگزار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =