کد خبر : 84143
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
-

تکذیب همکاری کره‌شمالی با سوریه در زمینه سلاح شیمیایی

تکذیب همکاری کره‌شمالی با سوریه در زمینه سلاح شیمیایی

به گزارش قائم آنلاین،  یک مسئول وزارت خارجه کره شمالی هرگونه همکاری در زمینه سلاح شیمیایی با سوریه را تکذیب کرد. مدیر بخش پژوهش‌های آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت که این کشور هیچ همکاری در زمینه سلاح‌های شیمایی با دولت سوریه ندارد. روز سه شنبه گذشته روزنامه

به گزارش قائم آنلاین،  یک مسئول وزارت خارجه کره شمالی هرگونه همکاری در زمینه سلاح شیمیایی با سوریه را تکذیب کرد.

مدیر بخش پژوهش‌های آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت که این کشور هیچ همکاری در زمینه سلاح‌های شیمایی با دولت سوریه ندارد.

روز سه شنبه گذشته روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد که کره شمالی کمک‌هایی برای ساخت سلاح شیمیایی به دولت سوریه کرده است و محموله‌هایی در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به سوریه ارسال کرده است که کاربری دو گانه دارند.

این ادعا‌ها دو روز بعد از آن مطح شده است که «کلاه سفیدها» مدعی شدند دولت سوریه، شهرک «الشیفونیه» در «غوطه شرقی» را با گاز سارین مورد هدف قرار داده است که این امر به کشته شدن یک کودک و احساس خفگی در میان غیرنظامیان منجر شده است. کلاه‌سفید‌ها در حالی چنین ادعا‌هایی را مطرح کرده‌اند که چندی پیش منابع محلی به مقامات روسی گفته بودند که تروریست‌های جبهه‌النصره با همکاری نیرو‌های موسوم به کلاه‌سفید‌ها قصد دارند تا مخازن گاز کلر وارد شهرکی در سوریه کنند و اقدامات تحریک آمیزی را صورت دهند.

دولت بشار اسد بار‌ها تمامی ادعا‌های مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده است و همچنین دولت سوریه به طور خاص اتهاماتی مبنی بر سفر کارشناسان موشکی کره شمالی به سوریه را رد کرده است و گفته است که آن‌ها مربیان ورزشی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =