کد خبر : 84173
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
-

تفاوت بارش‌های زمستانه و بهاری چیست

تفاوت بارش‌های زمستانه و بهاری چیست

به گزارش قائم آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی کشورمان با اشاره به اینکه در غالب نقاط کشور از این پس بارش‌های بهاری به‌وقوع می‌پیوندد، گفت: بارش‌های بهاری و زمستانه تفاوت‌هایی دارند. امین حسین نقشینه درباره تفاوت بارش‌های بهاری و زمستانه اظهار کرد: بارش‌های زمستانه که غالباً در اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان به وقوع می‌پیوندد،

به گزارش قائم آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی کشورمان با اشاره به اینکه در غالب نقاط کشور از این پس بارش‌های بهاری به‌وقوع می‌پیوندد، گفت: بارش‌های بهاری و زمستانه تفاوت‌هایی دارند.

امین حسین نقشینه درباره تفاوت بارش‌های بهاری و زمستانه اظهار کرد: بارش‌های زمستانه که غالباً در اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان به وقوع می‌پیوندد، به طور سامانه‌ای و با هوای سرد و به صورت بارش‌های برف در ارتفاعات ایجاد می‌شوند.

وی افزود: بارش‌های زمستانه هوای سرد و کاهش دمای محسوس را در پی دارد، اما در بارش‌های بهاری شاهد رگبار باران، عدم تغییرات محسوس دمایی و طولانی نبودن بارش‌ها خواهیم بود؛ بارش‌های بهاری کیفیت هوا را مطبوع و مرطوب می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌هایی که از این پس در غالب نقاط کشور ایجاد می‌شود، بارش‌های بهاری نام دارد و آثار مناسبی بر گیاهان و طبیعت به جای می‌گذارد.

به گفته وظیفه، بارش‌های بهاری به صورت موج بارشی ایجاد می‌شود و تاثیرات آن نیز بارش‌های پراکنده، رگبار و وزش باد موقتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 3 =