کد خبر : 83834
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۰۵
-

تریلیاردر شدن برخی مسئولان یعنی تقلب در کار

تریلیاردر شدن برخی مسئولان یعنی تقلب در کار

به گزارش قائم آنلاین،  درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از جزئیات نظام انقلاب اسلامی مبارزه با فساد و تلاش در راه عدالت کلی از جمله عدالت اجتماعی است. بیشتر بخوانید: طرح «اعاده اموال نامشروع» دریچه‌ای

به گزارش قائم آنلاین،  درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از جزئیات نظام انقلاب اسلامی مبارزه با فساد و تلاش در راه عدالت کلی از جمله عدالت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

طرح «اعاده اموال نامشروع» دریچه‌ای به سوی اعتماد عمومی

عصبانیت وزیر از سوال درباره دارایی‌هایش

وی افزود: اینکه ما با خبر شویم برخی افرادی که مسئول شده‌اند به سرمایه‌های میلیاردی دست پیدا کرده‌اند، بیانگر این است که روش کنونی ناسالم بوده یعنی این شخص یا به فساد دست پیدا کرده یا در ضمن کار از آبرو و اعتبار شغلی خود سوء استفاده و یا اینکه به معاملاتی روی آورده که به این سرمایه دست پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: لذا ما بر اساس اصل ۴۹ قانون اساسی این طرح را نوشتیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: هر چند اسلام مالکیت، معامله و معاملات خصوصی را قبول دارد اما اینکه یک مسئول در نظام اسلامی بخواهد به گونه‌ای رفتار و زندگی کند که به عنوان مثال بعد از ۳۵ سال خدمت یکی از تریلیاردرهای کشور باشد بیانگر این است که یا در حین کار تقلب کرده و یا به تجارت روی اورده است؛‌ که اولی جرم و دومی ناصواب محسوب‌ می‌شود.

نوروزی در خاتمه تصریح کرد: با این تفاسیر ما این طرح را تنظیم کردیم که در صورت تصویب باید طبق آنچه در این طرح برای مرجع ذی‌ربط تعیین شده، اموال مسئولان را حسابرسی کرده و اموال به بیت‌المال بازگردانده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 19 =