کد خبر : 84095
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
-

اردوغان: هرگز در قبال قدس سازش نمی‌کنیم

اردوغان: هرگز در قبال قدس سازش نمی‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین،  رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری بر موضع آنکارا درباره مخالفت با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه شب گذشته در کنفرانس خبری با «محمد ولد عبدالعزیز»، همتای موریتانی خود اعلام کرد آنکارا همچنان با تصمیم

به گزارش قائم آنلاین،  رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری بر موضع آنکارا درباره مخالفت با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه شب گذشته در کنفرانس خبری با «محمد ولد عبدالعزیز»، همتای موریتانی خود اعلام کرد آنکارا همچنان با تصمیم واشنگتن در خصوص به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالف است و این اقدام را رد می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه در سفر دوره‌ای خود به آفریقا، با «محمد ولد عبدالعزیز»، رئیس جمهور موریتانی در نواکشوت – پایتخت موریتانی—دیدار کرد. او در کنفرانس مشترک خبری با عبدالعزیز ضمن تاکید بر اینکه قدس همیشه پایتخت فلسطین بوده است، گفت: ما هرگز درباره موضعمان در قبال قدس سازش نمی‌کنیم. قدس برای فلسطین است و این را قبلا اعلام کرده ایم.

وی افزود: قدس سرزمینی مقدس برای مسلمانان و مسیحیان نیز است. تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آن از تل آویو به قدس هرگز قابل قبول نیست.

اردوغان ضمن اشاره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص منع به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که از سوی ۱۲۸ عضو تصویب شد، از آمریکا خواست تا درباره تصمیم تحریک آمیز خود تجدید نظر کند.

در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به رغم مخالفت‌های جهانی، قدس را به عنوان «پایتخت» اسرائیل به رسمیت شناخت.

اردوغان در دور دوم سفر خود به آفریقا از موریتانی، سنگال و مالی دیدار کرد. او در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نیز به سودان، چاد و تونس سفر کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + دو =