کد خبر : 84135
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
-

احتمال ورود کمک‌های انسانی تا یکشنبه به غوطه شرقی

احتمال ورود کمک‌های انسانی تا یکشنبه به غوطه شرقی

به گزارش قائم آنلاین، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد دمشق احتمال دارد با ورود کاروان کمک‎های بشردوستانه برای نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در شهر دوما واقع در غوطه شرقی موافقت کند. مدیر منطقه‌‏ای صندوق حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل (یونیسف) امروز جمعه دوم مارس اعلام کرد که

به گزارش قائم آنلاین، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد دمشق احتمال دارد با ورود کاروان کمک‎های بشردوستانه برای نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در شهر دوما واقع در غوطه شرقی موافقت کند.

مدیر منطقه‌‏ای صندوق حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل (یونیسف) امروز جمعه دوم مارس اعلام کرد که دولت سوریه شاید روز یکشنبه آینده اجازه ورود کاروان کمک‌های انسان دوستانه برای حدود ۱۸۰ هزار نفر را در شهر دوما واقع در منطقه محاصره شده غوطه شرقی ریف دمشق بدهد.
به گزارش پایگاه خبری لبنان ۲۴، «خیرات کابالاری» مدیر منطقه‎ای یونیسف در یک نشست خبری در ژنو افزود: نشانه‎هایی دال بر توافق بر سر ورود دیگر کاروان‌ها برای ارائه کمک به بقیه ساکنان غوطه شرقی که تعداد آن‌ها بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است یا درباره تخلیه حدود ۱۰۰۰ نفر که به کمک‎های پزشکی فوری نیاز دارند، وجود ندارد.
ارتش سوریه و متحدین در غرب شهر دوما و در منطقه‌ای که از «حرستا» تا دوما امتداد دارد، توانستند کنترل مناطق گسترده‌ای از مزارع این منطقه را در عمق ۷۰۰ متر و عرض هزار و ۵۰۰ متر در طول بزرگراه بین المللی به دست گیرند.
ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت حاضر در محور غربی شهر «دوما» که بزرگترین شهر غوطه شرقی دمشق به شمار میرود، پیشروی‌های مهمی داشتند.
نیرو‌های مقاومت در مزرعه‌های این منطقه که از «حرستا» تا دوما امتداد دارد و در شرق بزرگراه بین المللی واقع شده، پیشروی کردند.
یک منبع میدانی به وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که ارتش سوریه توانسته است کنترل مناطق گسترده‌ای از این مزارع را در عمق ۷۰۰ متر و عرض هزار و ۵۰۰ متر در طول بزرگراه بین المللی به دست گیرد.
طی دو روز گذشته نیز نیرو‌های مقاومت توانسته اند بر بزرگترین کانال متعلق به تروریست‌ها در حرستا مسلط شوند. عمق و عرض این کانال ۵ متر است و تروریست‌ها از آن برای انتقال جنگ افزار‌ها و تجهیزات نظامی استفاده میکردند.
به گفته مرکز مصالحه روسیه، تروریست‌ها هیچ تمایلی ندارند که قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت را اجرا کنند. این شورا شامگاه شنبه گذشته این قطعنامه را تصویب کرد. بر اساس قطعنامه مدکور، همه طرف‌ها باید اقدامات جنگی را به مدت ۳۰ روز در همه مناطق سوریه از جمله غوطه شرقی متوقف کنند تا طرف‌های ذیربط و سازمان‌های بین المللی بتوانند به مردم محاصره شده در همه مناطق امداد رسانی کنند. البته این قطعنامه گروه‌های تروریستی داعش، جبهه النصره و القاعده و همه افراد و گروه‌های مرتبط با این گروه‌ها را مستثنی کرده است.
در غوطه شرقی آتش بس روزانه‌ای برقرار است که از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر است تا افراد غیر نظامی در این بازه زمانی بتوانند از غوطه شرقی خارج شوند، ولی حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها مانع از عبور افراد غیر نظامی شده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 18 =