کد خبر : 81190
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
-

دود سیگار به روده‌ها آسیب می‌رساند

دود سیگار به روده‌ها آسیب می‌رساند

به گزارش قائم آنلاین، سیگار کشیدن می‌تواند برای روده‌ها مضر باشد و ریسک ابتلا به بیماری کرون را افزایش دهد.به نقل از سلامت نیوز، بیماری کرون یک بیماری مزمن روده التهابی است که بر پوشش درونی دستگاه گوارش تاثیر گذاشته و موجب درد شدید می‌شود.   به گفته متخصصان، به احتمال زیاد این بیماری در

به گزارش قائم آنلاین، سیگار کشیدن می‌تواند برای روده‌ها مضر باشد و ریسک ابتلا به بیماری کرون را افزایش دهد.به نقل از سلامت نیوز، بیماری کرون یک بیماری مزمن روده التهابی است که بر پوشش درونی دستگاه گوارش تاثیر گذاشته و موجب درد شدید می‌شود.

 

دود سیگار به روده‌ها آسیب می‌رساند

به گفته متخصصان، به احتمال زیاد این بیماری در افراد مبتلا به برونکواسپاسم (اسپاسم برونشیتی) روی می‌دهد که می‌تواند بیانگر این مسئله باشد که التهاب در ریه‌ها با التهاب در روده‌ها مرتبط است.

سیگار کشیدن همچنین موجب افزایش میزان سلول‌های CD۴+ T. می‌شود، نوعی سلول سفید خون که موجب آزادشدن پروتئین التهابی موسوم به اینترفرون گاما می‌شود.

این سلول‌های سفید خون از طریق سیگار کشیدن در ریه‌ها فعال شده، به سمت روده حرکت کرده و موجب کولیت روده می‌شوند؛ کولیت نوعی التهاب روده شبیه به بیماری کرون است.

به گفته محققان، نتایج نشان می‌دهد که کشیدن سیگار موجب فعال شدن سلول‌های سفید خون در ریه شده که ممکن است بعدا به سمت روده رفته و موجب بروز التهاب روده شود.

متخصصان تاکید می‌کنند افراد سیگاری، بخصوص افراد مبتلا به بیماری روده ای، باید سیگارشان را کم کنند.
محققان همچنین متوجه افزایش مخاط و التهاب در روده و وجود خون در مدفوع موش‌های شدند که در معرض سیگار قرار گرفته بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 11 =