کد خبر : 80988
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
-

دارو‌های آنتی ویروس درمانگر آنفولانزا

دارو‌های آنتی ویروس درمانگر آنفولانزا

به گزارش قائم آنلاین، اکثر افراد مبتلا به آنفولانزا، بیماری خفیفی دارند و نیازی به مراقبت‌های پزشکی یا دارو‌های ضد ویروسی ندارند.به نقل از فوت و فن اگر مریض شدید و نشانه‌های آنفولانزا را در خود دیدید، در اکثر مواقع باید وقت خود را در خانه بگذرانید و از تماس با دیگر افراد جلوگیری کنید،

به گزارش قائم آنلاین، اکثر افراد مبتلا به آنفولانزا، بیماری خفیفی دارند و نیازی به مراقبت‌های پزشکی یا دارو‌های ضد ویروسی ندارند.به نقل از فوت و فن اگر مریض شدید و نشانه‌های آنفولانزا را در خود دیدید، در اکثر مواقع باید وقت خود را در خانه بگذرانید و از تماس با دیگر افراد جلوگیری کنید، مگر اینکه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرید.

 

دارو‌های آنتی ویروس درمانگر آنفولانزا

 

با اینحال، اگر علائم آنفولانزا را در خود مشاهده کردید و احساس بیماری شدیدی کردید و از بیماری خود نگران شدید، با یک دکتر در تماس باشید، زیرا ممکن است برای درمان بیماری خود احتیاج به دارو‌های آنتی ویروس داشته باشید:

دارو‌های آنتی ویروسی می‌توانند بیماری آنفولانزا را درمان کنند.
دارو‌های آنتی ویروسی با آنتی بیوتیک‌ها متفاوت‌اند. دارو‌های آنتی ویروسی به صورت قرص، مایع یا پودر استنشاقی هستند و تنها با تجویز و نسخه پزشک قابل خرید می‌باشند.

دارو‌های ضد ویروسی می‌توانند بیماری فرد را ملایم‌تر کرده و زمان بیماری را کاهش دهند این دارو‌ها همچنین می‌توانند از عوارض جدی آنفولانزا مانند “پنومونی” جلوگیری کنند.

بسیار مهم است که دارو‌های ضد ویروسی در زمان مناسب برای درمان افراد مبتلا به آنفولانزا که بیماری آن‌ها به شدت وخیم شده است (به عنوان مثال افرادی که در بیمارستان هستند) و افرادی که مبتلا به آنفولانزا هستند و احتمال بیشتری برای بروز عوارض جدی آنفولانزا دارند، استفاده شود. با این حال، بسیاری از افراد دیگری که مبتلا به آنفولانزا می‌شوند و بیماری آن‌ها ملایم است، احتیاجی به مصرف دارو‌های ضد ویروسی ندارند.

مطالعات نشان می‌دهد که اگر دارو‌های ضد ویروسی آنفولانزا دو روز بعد از شروع بیماری مصرف شوند، برای درمان بهتر عمل می‌کنند. با اینحال اگر دیرتر هم مصرف شود باز می‌تواند مفید باشد مخصوصا اگر بیماری شخص وخیم شده باشد (به عنوان مثال در بیمارستان بستری شده باشد)

اگر مریض شدید:

اگر دکتر دارو‌های آنتی ویروسی تجویز کرد، حتما مصرف کنید.
احتیاط لازم را برای حفاظت از دیگران انجام دهید.
تماس با دیگران را تا آنجا که ممکن است محدود کنید، زیرا این بیماری بسیار واگیردار است
هنگام سرفه کردن یا عطسه کردن بینی و دهان خود را با یک دستمال پوشش دهید. پس از استفاده، دستمال را در سطل زباله بیاندازید.

دست‌های خود را اغلب با صابون و آب بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نبود، از یک دستمال الکلی استفاده کنید
سطوح و اشیایی را که ممکن است با میکروب‌های آنفولانزا آلوده شوند، تمیز و ضد عفونی کنید.
تا زمانی که بهتر نشدید در خانه بمانید

اگر مبتلا به بیماری آنفولانزا هستید، توصیه می‌شود که حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از اینکه تب شما قطع شد، در خانه بمانید مگر اینکه برای مراقبت‌های پزشکی یا کاری بسیار ضروری باشد. توجه داشته باشید که تب شما باید بدون استفاده از دارو‌های کاهش دهنده تب، از بین برود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =