کد خبر : 78136
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۱۰
-

لاغر‌ها هم مواظب ابتلا به دیابت باشند

لاغر‌ها هم مواظب ابتلا به دیابت باشند

به گزارش قائم آنلاین، فاکتور‌های خطر بسیاری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد، اما بر اساس تحقیقات اصلی‌ترین دلیل وزن اضافه است.به نقل از کرمانی دلیلش نیز این است که تقریبا ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.     شاید به همین دلیل افرادی که

به گزارش قائم آنلاین، فاکتور‌های خطر بسیاری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد، اما بر اساس تحقیقات اصلی‌ترین دلیل وزن اضافه است.به نقل از کرمانی دلیلش نیز این است که تقریبا ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

 

لاغر‌ها هم مواظب ابتلا به دیابت باشند

 

شاید به همین دلیل افرادی که وزن طبیعی یا کمتر از آن را دارند فکر می‌کنند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند این تصور غلط که فقط افراد چاق دچار دیابت نوع ۲ می‌شوند بسیار شایع است. چنین باوری ممکن است باعث شود افرادی که به شدت در خطر ابتلا به پیش دیابت هستند اصلا از وجود این بیماری خبر نداشته باشند. این واقعا بد شانسی است، چون تشخیص پیش دیابت در مراحل ابتدایی با تغییرات سبک زندگی می‌تواند به پیشگیری از دیابت نوع ۲ منجر شود.

پیش دیابت که با نام‌های عدم تحمل گلوکز و اختلال گلوکز ناشتا نیز شناخته می‌شود شامل گلوکز خونی می‌شود که بالاتر از حد طبیعی است، اما نه به آن اندازه که به عنوان دیابت نوع ۲ شناخته شود. بودن در چنین شرایطی باعث می‌شود بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی قرار بگیرید.

بر خلاف دیابت نشانه مشخصی برای تشخیص پیش دیابت وجود ندارد. اما یک پیش بینی بسیار قوی وجود دارد که می‌گوید آیا ممکن است به آن مبتلا شوید یا خیر و آن سابقه خانوادگی تان است.

دیابت نوع ۲ به صورت خانوادگی جریان دارد. بنابرین ممکن است فرد وزن طبیعی داشته باشد و حتی از نظر فیزیکی متناسب باشد، اما همچنان در خطر ابتلا قرار بگیرد.

اگر چندین نفر از اعضای خانواده تان دچار دیابت هستند، ارزشش را دارد که مورد آزمایش قرار بگیرید. دانستن اینکه مبتلا به پیش دیابت هستید کمکتان می‌کند در سبک زندگی تغییراتی ایجاد کنید که با کمک آن‌ها تا جای ممکن از ابتلا به دیابت پیشگیری شود.

دیابت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به مرور زمان در ظرفیت انسولین کاهش به وجود می‌آید و می‌تواند با فشار یک برنامه غذایی ضعیف و عدم تحرک تسریع شود.

توصیه می‌شود قند خونتان را به عنوان بخشی از آزمایش‌های سالانه در کنار فشار خون و تری گلیسیرید چک کنید.

به پیش دیابت به عنوان یک علامت خطر نگاه کنید. پیش دیابت به شما می‌گوید که لازم است در تغذیه و تحرک خود تجدید نظر کنید تا بتوانید در آینده از ابتلا به دیابت پیشگیری کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 4 =