کد خبر : 77716
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
-

همایش امنیتی تل‌آویو و تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران

همایش امنیتی تل‌آویو و تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران

به گزارش قائم آنلاین، اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی سه روز گذشته، یازدهمین همایش سالانه امنیتی خود را با حضور مقامات ارشد از کشورهای مختلف برگزار کرد. در این همایش که باهدف بررسی نقاط ضعف و قدرت رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف از جمله بحران‌های منطقه‌ای برگزار شد، مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی ادعاهای

به گزارش قائم آنلاین، اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی سه روز گذشته، یازدهمین همایش سالانه امنیتی خود را با حضور مقامات ارشد از کشورهای مختلف برگزار کرد.

در این همایش که باهدف بررسی نقاط ضعف و قدرت رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف از جمله بحران‌های منطقه‌ای برگزار شد، مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران را تکرار کردند.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در این همایش گفت: «ما در نگرانی اسرائیل درباره حزب‌الله و گروه‌های دیگر که از سوی ایران حمایت می‌شوند، شریک هستیم. ایران از بحرانی‌های مختلفی که در خاورمیانه رخ داده، بسیار سود برده است.»

«دیوید ساترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در راستای لحن تهدید‌آمیز مقامات دولت «دونالد ترامپ»، گفت: «اگر ایران به ارتقا و تولید فناوری موشکی پیچیده و پیشرفته در منطقه ادامه دهد، تنبیه خواهد شد. ما درباره تمایل ایران برای اشاعه فناوری موشکی ثبات‌زدا در منطقه و مسلح کردن گروه‌های شبه‌نظامی نگران هستیم.»

ساترفیلد با بیان اینکه از هر ابزاری برای مهار و محدود کردن و نهایتاً به عقب بازگرداندن نفوذ ایران در منطقه استفاده می‌کنند، تاکید کرد: «حمایت ایران از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و حزب‌الله تهدید جدی برای اسرائیل، آمریکا و تمام منافع مشترک ما است.»

وی همچنین افزود: «واشنگتن متعهد است مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود. رئیس‌جمهور آمریکا نیز دو راه را برای این مسئله ارائه کرده است: یا ایرادات برجام اصلاح شود یا آمریکا از آن خارج خواهد شد.»

«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده امور ضدتروریسم در وزارت خارجه آمریکا به عنوان دیگر مقام آمریکایی به طرح ادعاهای ضد ایرانی ادامه داد: «ما دیگر تهدیدات ایران را کوچک نشمرده یا از فعالیت‌های شرورانه آن چشم‌پوشی نمی‌کنیم. ایران همچنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است که به حمایت از سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد.»

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «بسیار بد» خواندن توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد: «این حتی از توافقی که با کره شمالی هم شد بدتر است. این توافق تمام خاورمیانه را به رقابت تسلیحاتی اتمی می‌کشاند. توافق ایران باید اصلاح شود.»

«نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم نیز ادعا کرد: «ایران برای بیش از ۳۰ سال از گروه‌های مختلف برای نبرد با اسرائیل استفاده کرده است. ما بهای آن را با تلفات بسیار داده‌ایم اما ایران هیچ بهایی پرداخت نکرده است.»

«عاموس یادلین» رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرائیل درباره تهدید رئیس جمهور آمریکا به خروج از برجام گفت:«اگر ترامپ از توافق هسته‌ای ایران خارج شود، به ایران کمک کرده است، زیرا همه‌گان را در پشت سر ایران متحد می‌کند.»

ژنرال «یواف گالانت» وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی در ادامه هشدارها درباره اشتباه بودن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تاکید کرد: «احتمال خروج آمریکا از برجام، پتانسیل وقوع درگیری بین ایالات متحده و ایران را افزایش می‌دهد که همین می‌تواند منافع اسرائیل را به خطر بیاندازد.

ایرانی‌ها تمایل دارند از خلیج فارس تا دریای مدیترانه را به تسلط خود در بیاورند. فعالیت‌های روسیه در سوریه به ایران اجازه می‌دهد نفوذ خود در منطقه را افزایش دهد.»

ژنرال «عاموس گیلعاد» رئیس اداره امور سیاسی-نظامی در وزارت جنگ اسرائیل نیز با بیان اینک به تلاش برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه ادامه می‌دهند، گفت: «هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم به توانایی نابودی اسرائیل دست یابد.»

«آوی گابای» رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی نیز ایران هسته‌ای را بزرگترین چالش پیش‌روی خود دانسته و تاکید کرد: «ما باید ایران را از رسیدن به بمب اتم بازداریم.»

این همایش در حالی برگزار شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سفر به مسکو و گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ضمن ادعای تلاش ایران برای تبدیل کردن لبنان و سوریه به کارخانه موشک‌های نقطه‌زن جهت هدف قرار دادن اسرائیل، هشدار داد در صورتی که روسیه کاری در این زمینه انجام ندهد، خودشان به اقدام نظامی متوسل می‌شوند.

ترامپ نیز حدود ۲ هفته قبل تعلیق تحریم‌های ذیل برجام و مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را تمدید کرد اما هشدار داد اگر نواقص توافق هسته‌ای، رفع نشود، این آخرین بار خواهد بود و مجددا تمام تحریم‌ها را برمی‌گرداند.

متحدان اروپایی واشنگتن و اعضای گروه ۵+۱ نیز تاکید کرده‌اند که مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای امکان پذیر نیست و اتحادیه اروپا خود را به اجرای کامل برجام متعهد می‌داند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 10 =