کد خبر : 77649
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
-

فرار از منطقه سقوط در صورت غلبه بر صدر‌نشین

فرار از منطقه سقوط در صورت غلبه بر صدر‌نشین

به گزارش قائم آنلاین، از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در ال‌کلاسیکوی ایران به مصاف یکدیگر می‌روند. این دو تیم با شرایط متفاوت پا به این بازی می‌گذارند؛ پرسپولیس با اختلاف ۱۲ امتیازی نسبت به تیم دوم مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفته است و پیش‌بینی

به گزارش قائم آنلاین، از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در ال‌کلاسیکوی ایران به مصاف یکدیگر می‌روند.

این دو تیم با شرایط متفاوت پا به این بازی می‌گذارند؛ پرسپولیس با اختلاف ۱۲ امتیازی نسبت به تیم دوم مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفته است و پیش‌بینی قهرمانی این تیم در پایان فصل را دشوار نیست اما باید توجه داشت که شاگردان برانکو در ۴ دیدار گذشته ۴ امتیاز از دست داده‌اند و خبری از پیروزی‌های پی‌در‌پی آن‌ها نبوده است.

اما سپاهان حال و روز خوشی ندارد و نشانی از پر‌افتخار‌ترین تیم لیگ برتر ندارد و با قرار گرفتن در رده سیزدهم جدول رده‌بندی از کاندید‌های سقوط به دسته یک لقب گرفته است؛ طلایی‌پوشان که پس از استعفا کرانچار در بازی قبلی با هدایت کریم قنبری به میدان رفتند حالا منصور ابراهیم‌زاده را روی نیمکت خود می‌بینند و امیدوارند تغییرات در نیمکت سبب نتیجه‌گیری آن‌ها شود و از جمع تیم‌های مدعی سقوط خارج شوند.

منصور ابراهیم‌زاده در ۱۳ بازی با تیم‌های مختلف برابر پرسپولیس قرار گرفته است و فقط یک بار موفق به برد شده، ۸ مساوی کسب کرده و ۴ باخت نیز در کارنامه دارد؛ البته نکته مثبتی که هواداران سپاهان را امیدوار نگه می‌دارد این است که سپاهان و پدیده مشهد تنها تیم‌های لیگ برتری هستند که هنوز در این فصل به پرسپولیس نباخته‌اند.

* داوران بازی سپاهان و پرسپولیس

این بازی از ساعت ۱۵:۱۵ روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و محمد‌حسین زاهدی‌فر به همراه سجاد طوری، علی‌رضا ایلدروم و سید‌مهدی مرجان‌زاده قضاوت این دیدار را بر عهده دارد و حیدر شکور نیز ناظر بازی است؛ زاهدی‌فر تاکنون ۳ بازی سپاهان برابر استقلال تهران، فولاد و نفت آبادان را سوت زده که حاصل آن ۳ شکست برای این تیم بوده است.

* محرومان و مصدومان دو تیم

عزت‌الله پورقاز از سپاهان تنها محروم این بازی است و جلال‌الدین علی‌محمدی، مسعود حسن‌زاده و رسول نویدکیا نیز مصدومان طلایی‌پوشان هستند و به نظر می‌رسد ادون حسنی که گفته می‌شد مصدوم است مشکلی برای همراهی سپاهان در این دیدار نداشته باشد؛ پرسپولیس تهران اما بدون محروم و مصدوم به این بازی رسیده است و دست برانکو در این دیدار باز خواهد بود.

* نتایج بازی‌های گذشته

طلایی‌پوشان اصفهانی هفته گذشته میزبان فولاد خوزستان بودند و در یک بازی حساس با نتیجه ۱ بر صفر شکست خوردند؛ سپاهان با کسب ۴ پیروزی، تساوی در ۸ بازی و متحمل شدن ۹ شکست و با ۲۰ امتیاز از ۲۱ هفته گذشته در رده سیزدهم جدول رده‌بندی حضور دارد.

سرخ‌پوشان تهرانی نیز در ۲۱ هفته گذشته ۱۴ پیروزی کسب کرده‌اند، در ۶ بازی به تساوی رسیده‌اند و تنها ۱ بازی را با شکست پشت سر گذاشته‌اند و با کسب ۴۸ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند؛ پرسپولیس هفته قبل مهمان پیکان بود که با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسید.

* تاریخچه بازی‌های دو تیم

دو تیم سپاهان و پرسپولیس ۶۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم طلایی‌پوشان ۱۹ و سهم پرسپولیس ۲۳ پیروزی بوده است و ۲۵ بازی مساوی شده است؛ این دو تیم ۳۲ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در این بین سپاهان با ۱۲ پیروزی پیشتاز است و پرسپولیس تنها ۹ برد دارد و ۱۲ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و هیچ تیمی به اندازه سپاهان در برابر سرخ‌پوشان در تاریخ لیگ برتر به پیروزی نرسیده است.

* بهترین گلزنان دو تیم

در سپاهان جلال‌الدین علی‌محمدی و ساسان انصاری با ۷ گل بهترین گلزنان این تیم هستند و پس از آن‌‌ها مروان حسین که ۲ گل به ثمر رسانده‌ است دیده می‌شود؛ علی علی‌پور با ۱۴ گل بهترین گلزن تیم خود و لیگ برتر است و فرشاد احمد‌زاده نیز ۴ گل برای سرخ‌پوشان به ثمر رسانده است.

بهترین گلزنان بازی‌های سپاهان پرسپولیس نیز به ترتیب ادموند بزیک با ۶، رسول خطیبی و هادی عقیلی با ۵ و مهدی طارمی با ۵ گل از پرسپولیس و محمود کریمی با ۴ گل از سپاهان هستند.

به گزارش فارس، برنامه سایر بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه

گسترش فولاد تبریز – مشکی‌پوشان

نفت تهران – پیکان تهران

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه

پدیده مشهد – تراکتورسازی تبریز

سپیدرود رشت – استقلال خوزستان

پارس جنوبی جم – سایپا تهران

شنبه ۱۴ بهمن‌ماه

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان

یک‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان – استقلال تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =