کد خبر : 75631
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
-

آمریکا به دنبال ایجاد دهلیزی امن برای گروه‌های تروریستی در شمال سوریه است

آمریکا به دنبال ایجاد دهلیزی امن برای گروه‌های تروریستی در شمال سوریه است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در خصوص تحولات شمال سوریه و حمله نظامی ترکیه به این منطقه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منطقه ما خواب‌های آشفته‌ای دیده‌اند و به‌صورت غیرقانونی اعلام کرده‌اند که به صورت بلندمدت در سوریه باقی می‌مانند. وی بیان کرد: تکثر و تقویت پایگاه‌های آمریکایی از یک طرف و تشکیل نیروهای

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در خصوص تحولات شمال سوریه و حمله نظامی ترکیه به این منطقه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منطقه ما خواب‌های آشفته‌ای دیده‌اند و به‌صورت غیرقانونی اعلام کرده‌اند که به صورت بلندمدت در سوریه باقی می‌مانند.

وی بیان کرد: تکثر و تقویت پایگاه‌های آمریکایی از یک طرف و تشکیل نیروهای شبه‌نظامی و آموزش و سازماندهی ۳۰ هزار نیروی شبه‌نظامی کُرد از سوی دیگر نشان می‌دهد آمریکا برای منطقه طرح‌هایی دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد دهلیز امن برای گروه‌های تروریستی در منطقه و تحریک گسل‌های قومی، مخصوصاً در سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که تنش در منطقه را افزایش دهند تا حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

سلیمی با بیان اینکه ترکیه به مسائل کُردها حساسیت فوق‌العاده‌ای دارد زیرا ۲۴ میلیون جمعیت کرد در ترکیه حضور دارند، ادامه داد: آمریکایی‌ها قطعاً دلسوز قوم کرد نیستند و به دنبال چیدن میوه مقصود خود از این آشفته‌بازار هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه ما این است که کشورهای منطقه با هماهنگی و مشارکت ضمن ایجاد انجمنی مشترک مسائل را پیگیری کنند و با تشکیل لُجنه‌ای زمینه دخالت برخی کشورها را از بین ببرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 12 =