کد خبر : 74302
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
-

آمار بندر شهید رجایی حذف شد

آمار بندر شهید رجایی حذف شد

به گزارش قائم آنلاین، بررسی جدیدترین آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که ماه گذشته ۵ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۱۲ تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد. بر این اساس یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۰۵ تن کالای اساسی، ۵۱۶ هزار و ۳۵۰ تن کالای فلزی، ۸۲۲

به گزارش قائم آنلاین، بررسی جدیدترین آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که ماه گذشته ۵ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۱۲ تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

بر این اساس یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۰۵ تن کالای اساسی، ۵۱۶ هزار و ۳۵۰ تن کالای فلزی، ۸۲۲ هزار و ۹۴۶ تن کالای ساختمانی، ۳۹ هزار و ۴۹۶ تن کود و مواد شیمیایی، ۹۸ هزار و ۸۷۴ تن منسوجات چرم، ۶۴۶ هزار و ۲۰۷ تن خرده‌بار، ۲۸۹ هزار و ۹۸۹ تن کالای کانتینری و یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۹۷۰ تن فرآورده نفتی در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شد.

مقایسه این آمار با آمار آبان ماه نشان می‌دهد تخلیه و بارگیری در آذرماه ۵۱٫۴ درصد کاهش یافته است. در آبان‌ماه امسال مجموعا ۹میلیون و ۷۱ هزار و ۵۷ تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده بود.

مطابق جدول آماری سازمان بنادر و دریانوردی در دومین ماه پاییز امسال یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۳۴ تن کالای اساسی، ۷۱۲ هزار و ۳۱۵ تن کالای فلزی،یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۰۱  تن کالای ساختمانی، ۳۳۱ هزار و ۳۰۲ تن کود و مواد شیمیایی، ۱۱۱ هزار و ۹۵ تن منسوجات چرم، ۵۳۷ هزار و ۱۱۴ تن خرده‌بار، یک میلیون و ۸۸ هزار و ۵۵۵ تن کالای کانتینری و سه میلیون و ۵۳ هزار و ۵۳۱ تن فرآورده نفتی تخلیه و بارگیری شد.

نکته جالب توجه در آمار سازمان بنادر، حذف بزرگترین بندر تجاری ایران یعنی بندر شهید رجایی است. این بندر در کنار بندر امام خمینی همواره بیشترین آمار تخلیه و بارگیری کالا را به خود اختصاص داده‌اند. احتمالا یکی از دلایل منفی شدن عملکرد بنادر کشور (تقریبا به نصف کاهش یافته) مربوط به حذف آمار بندر شهید رجایی است. حال باید دید سازمان بنادر و دریانوردی به چه دلیلی بندر مذکور را از فهرست آمار عملکرد تخلیه و بارگیری حذف کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 4 =