کد خبر : 73094
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
-

معاینه ۴۵ درصد کودکان روستایی جویبار در طرح غربالگری بینایی

معاینه ۴۵ درصد کودکان روستایی جویبار در طرح غربالگری بینایی

به گزارش قائم آنلاین، اسرافیل یزدانی طی گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان جویبار گفت: این طرح از آبان امسال با ۱۵۰ مربی در ۲۰ پایگاه شهری و روستایی آغاز شد. وی بابیان اینکه در معاینات پارسال ۶۰ مورد مشکوک تنبلی چشم مشاهده‌شده اظهار کرد: بعد از معاینات تکمیلی

به گزارش قائم آنلاین، اسرافیل یزدانی طی گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان جویبار گفت: این طرح از آبان امسال با ۱۵۰ مربی در ۲۰ پایگاه شهری و روستایی آغاز شد.

وی بابیان اینکه در معاینات پارسال ۶۰ مورد مشکوک تنبلی چشم مشاهده‌شده اظهار کرد: بعد از معاینات تکمیلی ۲۰ نفر دچار مشکلات چشمی مانند دوربینی، نزدیک‌بینی و تنبلی چشم تشخیص داده‌شده که به‌صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس بهزیستی جویبار اعلام کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۹۰ درصد جامعه هدف تحت معاینه قرار گیرند.

یزدانی همچنین با اشاره به خدمات غربالگری بینایی در روستاها گفت: با آغاز این طرح تاکنون ۴۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال جویباری که بیشتر در روستاهای این شهرستان سکونت دارند معاینه شدند.

وی افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

گفتنی است آمبلوپی یا تنبلی چشم که در حدود ۳٪ از افراد دیده می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد. تنبلی چشم معمولاً در سنین زیر ۶ سال ایجادشده و خوشبختانه درصورتی‌که در زمان مناسب تشخیص داده شود به‌راحتی قابل‌درمان است. درمان تنبلی چشم معمولاً به‌صورت بستن چشم سالم و وادار کردن مغز به دیدن با چشم تنبل است. در مواردی که تنبلی ناشی از عیوب انکساری است تجویز عینک یا لنز سبب وضوح تصویر در چشم معیوب و درمان تنبلی خواهد شد. مواردی نیز که تنبلی ناشی از انحراف چشم است با جراحی و اصلاح انحراف قابل‌درمان است. بنابراین درصورتی‌که چشم تنبل در سنین پایین درمان نشود بعد از سن ۱۰ سالگی در اکثر موارد هیچ درمانی نخواهد داشت و ممکن است منجر به از دست رفتن شدید دید در یک‌چشم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 17 =