کد خبر : 71169
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
-

همدلی و همراهی رمز موفقیت جوانان روستای سنه کوه

همدلی و همراهی رمز موفقیت جوانان روستای سنه کوه

به گزارش قائم آنلاین، یک جامعه زمانی موفق خواهد بود که نیروهای انسانی فعال آن بتوانند در کنار یکدیگر و در یک راستا گام بردارند و هماهنگی لازم را داشته باشند و این نقشه راه در جوامع کوچک‌تر مانند روستا نیز وجود دارد و زمانی یک روستا به پیشرفت‌های لازم می‌رسد که مردم و به

به گزارش قائم آنلاین، یک جامعه زمانی موفق خواهد بود که نیروهای انسانی فعال آن بتوانند در کنار یکدیگر و در یک راستا گام بردارند و هماهنگی لازم را داشته باشند و این نقشه راه در جوامع کوچک‌تر مانند روستا نیز وجود دارد و زمانی یک روستا به پیشرفت‌های لازم می‌رسد که مردم و به خصوص جوانان آن با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند و در تضاد با یکدیگر نباشند.

امروزه با اینکه در اغلب روستاهای کوچک جوانان کمی حضور دارند اما در هر کجا که باشند قطعا برای آبادانی محل خود گام بر می‌دارند و همکاری بیشتری با هم دارند.

روستای سنه کوه شهرستان میاندورود نیز دارای چنین شرایطی است با اینکه جوانان و اکثر اهالی این روستا در شهرهای نزدیک ساکن هستند اما هر هفته در محل حضور پیدا می کنند و به اقتصاد روستایی خود یعنی کشت سبزیجات و سیفی جات، گندم، برنج و یا باغ های خود توجه داشته و این فعالیت‌ها را دارند.

نکته قابل توجه برای اهالی این روستا حضور این جوانان در آخر هر هفته در روستا است که عموما شب پنج شنبه با حضور در روستا و دورهم نشینی اقدام به مشورت و تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های مختلف می‌کنند و روز جمعه تصمیمات را به اجرا می‌گذارند و یا اقدامات اولیه برای انجام فعالیت مورد نظر را انجام می‌دهند.

اهالی این روستا در زمان فوت یکی از اهالی اقدام به جمع آوری پول برای کمک به خانواده متوفی می‌کنند تا این خانواده در زمانی که غم از دست دادن عزیز خود را دارد درگیر تامین و هزینه منابع مالی برای اجرای مراسم عزاداری و سوگواری نباشد و این یکی دیگر از همدلی اهالی این روستا است.

برنامه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های ورزشی و حتی مسابقات در سطح روستا که همگی از تصمیم‌گیری تا پایان کار با مشارکت جوانان انجام می‌شود و همچنین برنامه‌ریزی و رفتن به مشهد مقدس به‌مناسبت ۲۸ صفر، میدان داری در برگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم و فعالیت‌های گروهی و عمرانی مختلف انجام می‎شود.

دیگر برنامه‌ آنها انجام کارهای عمرانی در روستا است که می‌توان به ساخت مسجد، تعویض لوله آب شرب روستا، لایروبی جوی آب، ترمیم حصار کشی دور مزار، آغاز ساخت غسالخانه و سرویس بهداشتی مزار و موارد دیگر که با همکاری و مشارکت جوانان روستا است را نام برد.

در هفته جاری نیز جوانان این روستا با حضور در مزار این روستا اقدام به بازسازی حصار دور مزار و همچنین کندن و پرکردن پی سرویس بهداشتی مزار و کندن چاله برای کاشت درخت کردند.

جوانان به همراه بزرگان روستا برای ایجاد اشتغال و رونق در روستا اقدام به تاسیس شرکت تعاونی نیز کردند تا بتوانند علاوه بر ارائه خدمات به اهالی روستا، برنامه‌های اقتصادی و تولیدی خود را نیز به اجرا بگذارند.

جوانان روستای سنه‌کوه در کنار تلاش و پشتکار خود از وجود مشکلاتی نیز ابراز گلایه می‌کنند که مهمترین آن را آسفالت نبودن راه دسترسی در عین نزدیک بودن به مرکز شهرستان بیان می‌کنند که می‌تواند به اجرای کارهای آنها سرعت زیادی بدهد و هزینه آنها در حمل و نقل را کاهش دهد.

امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و مسئولان نیز همکاری‌های لازم را برای پیشرفت و آبادانی این روستا و روستاهای دیگر داشته باشند که سرمایه اصلی کشور همین جوانان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + نه =