کد خبر : 70904
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
-

عبادی: عراق می‌تواند یکی از بیست کشور پیشرفته جهان شود

عبادی: عراق می‌تواند یکی از بیست کشور پیشرفته جهان شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی — نخست وزیر عراق — گفت: عراق می‌تواند به یکی از ۲۰ کشور پیشرفته جهان تبدیل شود. رهبران جهان از پیروزی‌های عراقی‌ها در برابر گروه تروریستی داعش تمجید کردند این در حالی است که آن‌ها قبلا در قدرت ما برای انجام دادن این

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی — نخست وزیر عراق — گفت: عراق می‌تواند به یکی از ۲۰ کشور پیشرفته جهان تبدیل شود. رهبران جهان از پیروزی‌های عراقی‌ها در برابر گروه تروریستی داعش تمجید کردند این در حالی است که آن‌ها قبلا در قدرت ما برای انجام دادن این کار تردید داشتند.

وی افزود در مبارزه با فساد در ساختار نظامی به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده ایم و نیرو‌های ما در نتیجه آن توانستند داعش را شکست دهند. از نظر سیاسی نیز از طریق پایبندی خود به قانون اساسی و حفظ وحدت عراقی ها، پیروز شدیم.

حیدر العبادی اظهار داشت عراق می‌تواند به یکی از بیست کشور پیشرفته تبدیل شود. ما میان عراقی‌ها تفاوت قائل نمی‌شویم و همه آن‌ها در برابر قانون اساسی مساوی هستند.

نخست وزیر عراق گفت: خواستار برقراری امنیت در کل منطقه هستیم، زیرا شکاف‌های منطقه‌ای یکی از علل شکل گیری داعش در عراق و سوریه است.

وی افزود به پاسخ مثبت داوطلبان از گروه‌ها و اقشار مختلف به فتوای مرجعیت شیعه عراق مبنی بر جهاد کفایی افتخار می‌کنیم. اگر متحد و یکپارچه شویم می‌توانیم در مدت چند سال کشور خود را به یک کشور پیشرفته تبدیل کنیم تا در ردیف کشور‌های پیشرفته قرار بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 16 =