کد خبر : 70609
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
-

خاصیت عجیب بادمجان از کلام امام رضا علیه السلام

خاصیت عجیب بادمجان از کلام امام رضا علیه السلام

به گزارش قائم آنلاین، خاصیت عجیب بادمجان از کلام امام رضا علیه السلام إمام رضا علیه ‏السلام در این باره می فرمایند: لِبَعْضِ قَهارِمَتِهِ ـ : اِسْتَـکْثِروا لَنا مِنَ الباذَنـْجانِ، فَاِنَّهُ حارٌّ فى وَقْتِ الْبَرْدِ، بارِدٌ فى وَقْتِ الْحَرِّ، مُعْتَدِلٌ فِى الاَْوقاتِ کُلِّها جَیِّدٌ فى کُلِّ حالٍ؛ به یکى از پیشکاران خود : براى ما،

به گزارش قائم آنلاین، خاصیت عجیب بادمجان از کلام امام رضا علیه السلام

إمام رضا علیه ‏السلام در این باره می فرمایند:

لِبَعْضِ قَهارِمَتِهِ ـ : اِسْتَـکْثِروا لَنا مِنَ الباذَنـْجانِ، فَاِنَّهُ حارٌّ فى وَقْتِ الْبَرْدِ، بارِدٌ فى وَقْتِ الْحَرِّ، مُعْتَدِلٌ فِى الاَْوقاتِ کُلِّها جَیِّدٌ فى کُلِّ حالٍ؛

به یکى از پیشکاران خود : براى ما، بادمجان زیاد تهیه کنید، چرا که در هنگام سرما، گرم و در هنگام گرما، سرد است، در همه اوقات، معتدل و در هر حال، خوب است.

طب الائمة، ص ۱۳۹

و همچنین در حدیثی دیگر می فرمایند:

در هنگام خرما چینی ، فراوان بادنجان (بادمجان) بخورید؛ چرا که شفای هر درد است ، بر روشنی چهره می افزاید، رگ ها را نرم می کند و نیروی جنسی را افزون می سازد.

الخصال ، صفحه ۴۴۳ ، حدیث ۳۶

بادمجان به هر مزاجی سازگار است و معده را تقویت می کند. امام صادق “ع” فرمود: بادمجان بخورید، زیرا این گیاه بدون اینکه به کیسه صفراء زیانی برساند زهره را مفید خواهد بود. و برای سایر درد ها درمان است بدون اینکه موجب دردی بشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 9 =