کد خبر : 70252
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
-

خطری که از بیخ گوش سرخابی‌ها گذشت؛ نابودی خصوصی

خطری که از بیخ گوش سرخابی‌ها گذشت؛ نابودی خصوصی

به گزارش قائم آنلاین، زمانی بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس هر چند ماه یک‌بار مطرح می‌شد. هر زمان این دو تیم نتیجه نمی‌گرفتند و یا شرایط نابه سامانی‌ داشتند این جمله تکراری شنیده می‌شد: «مشکلات سرخابی‌ها تا زمانی که خصوصی نشوند، حل نمی‌شود». هر زمان بدهی های این تیم دو به محدوده قرمز می‌رسید ومشکلاتی

به گزارش قائم آنلاین، زمانی بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس هر چند ماه یک‌بار مطرح می‌شد. هر زمان این دو تیم نتیجه نمی‌گرفتند و یا شرایط نابه سامانی‌ داشتند این جمله تکراری شنیده می‌شد: «مشکلات سرخابی‌ها تا زمانی که خصوصی نشوند، حل نمی‌شود». هر زمان بدهی های این تیم دو به محدوده قرمز می‌رسید ومشکلاتی را بوجود می‌آورد باز هم جمله تکراری همین بود. در نهایت این جمله آنقدر در فوتبال ما تکرار شد که خصوصی بودن استقلال و پرسپولیس از حرف و شعار قرار شد عملی شود.

مزایده‌ای برگزار شد و همه آنهایی که خواهان خرید دو باشگاه بزرگ پایتخت بودن آمدند. البته تعداد خواهان مزایده از دو، سه نفر فراتر نرفت. پاکت‌ها تحویل داده شد و همه چیز به تایید اهلیت موکول شد. اهلیتی که در نهایت تایید نشد، حرف و حدیث و شایعات زیادی بوجود آورد و باعث شد تا بحث خصوصی شدن دو باشگاه به دست فراموشی سپرده شود تا امروز. مدتی است که جمله «مشکلات سرخابی‌ها تا زمانی که خصوصی نشوند، حل نمی‌شود» شنیده نشده. نه تنها از این راه‌حل همیشگی مدتهاست خبری نیست که مرور اتفاقات یکی، دو فصل اخیر لیگ برتر نشان می‌دهد که خصوصی شدن سرخابی‌ها نه تنها راه‌حل مشکل این دو تیم نیست بلکه می‌توانست به منزله پایان اقتدار آنها برای همیشه باشد.

نگاهی به جدول لیگ برتر بیاندازید. هشت تیم ابتدایی جدول دولتی هستند. از تیم‌های وزارت ورزش گرفته تا تیم‌های خودروسازی و دیگران. آنهایی هم که در نیمه پایین هستند مثل تراکتورسازی و سپاهان، جایگاه‌شان موقتی است و کسی انتظار سقوط آنها را نمی‌کشد. حالا به چهار تیم انتهایی جدول با مالکان خصوصی نگاهی بیاندازید. تیم‌هایی که نام سقوط‌کنندگان به احتمال زیاد از میان آنها بیرون خواهد آمد.

تیم‌های خصوصی لیگ برتر برخلاف آنچه گفته می‌شد نه تنها مشکلات استقلال و پرسپولیس را دارند که با مشکلات عدیده دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلاتی که باعث می‌شود تا آنها برای باختن نیازی به آمدن داخل زمین و رویارویی با حریف نداشته باشند و قبل از سوت آغاز بازی به مالکان خصوصی‌شان باخته باشند. در فوتبالی که پرهزینه است و درآمدی هم ندارد، فقط افراد مشخصی به سمت خرید باشگاه‌ها رفته‌اند.

رتبه تیم مالک
۱ پرسپولیس وزارت ورزش
۲ فولاد شرکت فولاد خوزستان
۳ پارس جنوبی جم منطقه اقتصادی پارس (عسلویه)
۴ پیکان ایران خودرو
۵ استقلال وزارت ورزش
۶ صنعت نفت وزارت نفت
۷ سایپا گروه خودروسازی سایپا
۸ ذوب‌آهن شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان
۹ گسترش فولاد محمدرضا زنوزی
۱۰ تراکتورسازی سپاه پاسداران
۱۱ پدیده پدیده شاندیز
۱۲ سپاهان فولاد مبارکه اصفهان
۱۳ سپیدرودرشت جواد تن‌زاده
۱۴ استقلال خوزستان هواپیمایی زاگرس
۱۵ نفت تهران شرکت تهران‌ کار رسا
۱۶ سیاه جامگان محمدرضا عباسی

به غیر از جدول می‌توانید نگاهی داشته باشید به برنامه دو هفته گذشته نود. جایی که پولدارهای اهل فوتبال آمدند وصحبت کردند. با تمام مشکلات و اتفاقات خوب و بد هنوز تیم‌های استقلال و پرسپولیس سرپا هستند و روزهای خوبی را هم در لیگ می‌گذرانند اما تیم‌های خصوصی، با مشکلاتی مواجه شدند که آن‌ها را به نابودی کشاند. می‌توان خوشحال بود از اینکه پرسپولیس و استقلال خصوصی نشده‌اند تا به جای امثال برانکو و شفر، اسپانسرهای آنها شرط بگذارند که چه کسی سرمربی باشد. سرخابی‌ها خصوصی نشده‌اند تا باشگاه را به جای جریمه پرداخت نشدن قسط مالکان، تقدیم بانک کرده و درش را تخته کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 1 =