کد خبر : 69161
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
-

دعوای ۹ تیم پشت سر پرسپولیس

دعوای ۹ تیم پشت سر پرسپولیس

به گزارش قائم آنلاین،  در سالهای ابتدایی لیگ برتر و با توجه به ناآشنایی باشگاه های تازه حرفه ای شده کشورمان با این سری از مسابقات، رقابت برای رسیدن به عناوین اول تا چهارم، پنجمی در لیگ برای کسب سهمیه آسیایی، بین دو یا سه تیمِ معمولا مطرح لیگ بود. گرچه در دوره هایی تیم

به گزارش قائم آنلاین،  در سالهای ابتدایی لیگ برتر و با توجه به ناآشنایی باشگاه های تازه حرفه ای شده کشورمان با این سری از مسابقات، رقابت برای رسیدن به عناوین اول تا چهارم، پنجمی در لیگ برای کسب سهمیه آسیایی، بین دو یا سه تیمِ معمولا مطرح لیگ بود. گرچه در دوره هایی تیم هایی مانند پاس تهران(که نابود شد!)، سایپا، فولاد یا استقلال خوزستان خودی نشان دادند ولی کمتر پیش آمده بود که ۹ تیم بالای جدولی رقابتی تنگاتنگ (منهای پرسپولیس ۴۰ امتیازی) همچون لیگ برتر جاری برای دریافت سهمیه داشته باشند.

این کورس در سالهای پیش، بیشتر تا رده های پنجم و ششمی ادامه داشته اما حالا از تراکتورسازی در رده دهم با ۲۰ امتیاز تا فولاد رده دومی با ۳۱ امتیاز هر ۹ تیم دارای بخت مسلم کسب سهمیه هستند و می بینیم که ۹تیم مثل اتومبیلهای داخل پیست سپر به سپر هم در تعقیب پرسپولیسی هستند که ۳ پیچ جلوتر از فولاد و ۵ پیچ پیشتر از استقلال رو به خط پایان در حرکت است!

بر اساس این گزارش، همین وضعیت ثابت می کند با گذر زمان باشگاه ها حرفه ای تر عمل کرده و مربیان دقت عمل بهتری برای ورود به گود رقابت از خود نشان می دهند. هیچ حریفی بباز مطلق و یا برنده دائمی(منهای پرسپولیس با ۱۲ برد از ۱۷ بازی) نیست و دیدیم چطور صنعت نفت پس از باخت ۴ بر صفر به استقلال، سایپا را با ۳ گل مغلوب کرد!

*فولاد خوزستان؛ در تعقیب پرسپولیس

در حال حاضر با ۳۱ امتیاز در رده دوم مهمترین کاندیدا برای کسب سهمیه است. این تیم در ۶ بازی اخیر ۴ برد و ۲ مساوی داشته و ۹ امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد. بی گمان جدی ترین تعقیب کننده تیم برانکو شاگردان پورموسوی هستند.

*پارس جنوبی جم؛ افت فاحش!

تیمی که با افت مواجه شده هنوز با ۳۰ امتیاز به لطف نتایج نیم فصل اولش بالانشین و سوم است. این تیم در ۶ بازی اخیرش تنها یک برد، سه باخت و دو مساوی داشته است! با این همه قطعا شانسش نسبت به تراکتور در رده دهم به مراتب بیشتر است.

*پیکان تهران؛ بر لبه پرتگاه!

دیگر تیمی که با افت مواجه است ولی همچنان بالا مانده پیکان در رده چهارم است. ۴ مساوی و ۲ باخت در ۶ دیدار آخر نشان دهنده قرار گرفتن پیکان بر لبه پرتگاه نزول در جدول است! پیکان به رغم این نتایج هنوز هم می تواند با یک برد به رده سوم صعود کند.

*استقلال تهران؛ ۲ برد تا دومی

بهترین تیم بین این ۹ کاندیدای کسب سهمیه استقلال است که در ۶ بازی آخر خود ۴ برد(۱۲ امتیاز) و ۲ مساوی داشته و توانسته خودش را از رده یازدهم به پنجم ارتقا بدهد. شاگردان شفر با دو پیروزی و ۶ امتیاز، به امتیاز تیم دوم جدول می رسند.

*صنعت نفت آبادان؛ کم نوسان

۳ پیروزی، ۲ مساوی و یک باخت در ۶ بازی آخر این تیمِ دوستداشتنی، طلایی پوشان را در رده ششم نگه داشته است. این تیم تقریبا در نیم فصل اول هم در همین جایگاه بود ولی با ۲۴ امتیاز تنها دو برد تا رده سوم فاصله دارد.

*سایپا؛ همچنان مدعی

تیم علی دایی نیز هم امتیاز صنعت نفت است. سایپا با اینکه نتیجه بازی هفدهمش را به صنعت نفت داد ولی در ۶ بازی اخیر ۳ برد، یک مساوی و دو باخت داشته و هنوز می تواند با دو، سه پیروزی متوالی تا رده دوم جدول در جمع مدعیان صعود بالا برود.

*ذوب آهن اصفهان؛ آهسته و پیوسته

امیر قلعه نویی و تیمش آرام و پیوسته کار می کنند. ۳ برد و ۲ مساوی با یک باخت گرچه این تیم را به امتیاز ۲۳ و رده هشتم نزول درجه داده ولی همین تیم که در دقیقه ۲+۹۰ در تبریز، گسترش را مغلوب کرد با دو، سه پیروزی به جمع سهمیه ای ها برمی گردد.

*گسترش فولاد تبریز؛ از قعر برگشته

این تیم نیز مانند استقلال متحول شده است. ۴ برد و ۱۲ امتیاز همراه با دو شکست این تیم قعر جدولی را به نهمین پله رساند و حالا با ۲۳ امتیاز می تواند امیدوار باشد با لغزش رقبای بالاتر از خودش تا مکان سومی پیشروی کند.

*تراکتورسازی تبریز؛ امیدواران پرشور

قطعا تراکتورسازی را که در نیم فصل دوم تغییرات زیادی در ترکیبش داشته، نمی توان نادیده گرفت. پرشورها با اینکه ۲۰ امتیازی هستند و با رده سوم ۱۰ پوئن اختلاف دارند ولی بارها ثابت کرده اند ناامیدی در این تیم و بازیکنانش وجود ندارد. تنها دو برد می تواند تراکتور را تا رده استقلال (پنجمی) بالا ببرد. ۲ برد، دو مساوی و ۲ باخت در ۶ دیدار اخیر این تیم یکطرف، رودررویی با استقلال از تیم های بالاتر از خودش از یکسو، کمک می کند تراکتور بیش از دیگر تیم ها امید داشته باشد.

*پرسپولیس؛ نگران پشت سر!

شاگردان برانکو با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم و ۲۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دهم جدول حاشیه امنی در جدول برای خود ایجاد کرده اند و از این حیث نگرانی چندانی ندارند ولی قطعا برانکو بی دلیل در پایان دیدار با تراکتورسازی به نام تیم های فولاد و استقلال و حتی تراکتورسازی اشاره نکرد و آنها را رقبایی خطرناک ندانست. قطعا او می داند با شدت گرفتن حجم رقابتهای این تیم در داخل و آسیا به اضافه اردوهای تیم ملی، پرسپولیس می تواند در گزند از دست دادن امتیاز قرار بگیرد! باید دید آیا پیش بینی برانکو در پایان فصل درست از آب در می آید یا نه؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 17 =