کد خبر : 68978
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
-

محمدی: برخی داوران بدنسازی به یکباره بین‌المللی شدند

محمدی: برخی داوران بدنسازی به یکباره بین‌المللی شدند

به گزارش قائم آنلاین، خسرو محمدی از داوران بین المللی و مدرس فدراسیون بدنسازی که از سمت خود استعفا کرده گفت: ما انقلاب و سال‌ها فعالیت کردیم تا اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) که همان اسلام، قانون و عدالت است را محقق کنیم. چرا مسئول کمیته داوران فدراسیون بدنسازی به جای پاسخ به سوالات

به گزارش قائم آنلاین، خسرو محمدی از داوران بین المللی و مدرس فدراسیون بدنسازی که از سمت خود استعفا کرده گفت: ما انقلاب و سال‌ها فعالیت کردیم تا اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) که همان اسلام، قانون و عدالت است را محقق کنیم. چرا مسئول کمیته داوران فدراسیون بدنسازی به جای پاسخ به سوالات ما که دلایل کناره گیری‌مان  است هستند  شعارهای بی‌ربط می‌دهد؟! مگر کسی مدعی داوران شهرستانی و جوان گرایی  بوده که ایشان با این شعارها سعی در تشویش اذهان داوران شهرستانی دارد؟ خیلی از داوران کشور سر کلاس بنده دانش آموخته‌اند و پیشرفت آنان افتخار بنده است و با تمام قوا برای پیشرفت آنان گام بر می‌دارم ولی چطور می‌شود از آقایانی به عنوان داور بین المللی نام برده می‌شود که در هیچ یک از کلاس‌هایی که ما در فدراسیون برگزار کردیم شرکت نکرده و مدعی کسوت هستند؟

وی ادامه داد: خواستار عملی شدن شعارهای امید جبلی رئیس کمیته داوران فدراسیون مبنی بر بها دادن به داوران شهرستانی و شکستن انحصارها در داوری هستیم به شرط اجرای آن نه صرفا در حد شعار. اگر به شعارهای خود پایبند هستید لطفا از این جایگاه همانند ما کناره گیری کنید و اجازه دهید زمام امور را داوران  شهرستانی بدست گیرند. رئیس فدراسیون بدنسازی و رئیس کمیته داوران فکر می‌کنند که  در داوری قحط الرجال است و صرفا جبلی باید بصورت انحصاری در محوریت این کمیته باشد.

این داور بین المللی عنوان کرد: به آقای جبلی که می‌گوید من آمده‌ام تا انحصار داوری را از بین ببرم باید بگویم شما با پیشنهاد همین داوران مستعفی به یزدان‌راد دبیر وقت فدراسیون، بعنوان دبیر کمیته داوران کشور انتخاب شدید و با حمایت همین داوران تا ریاست این کمیته رسیدید. در چند سال شروع فعالیت جبلی عملکرد او مورد قبول بود، ولی متاسفانه در  چند سال گذشته رویه مدیریت و رفتاری وی ۱۸۰ درجه تغییر کرده تا جایی که همه ما به ستوه آمده و قید داوری را زدیم.

محمدی تصریح  کرد: سال‌ها برای پیمودن درجات داوری تلاش کردیم و وقت گذاشتیم تا توانستیم بین المللی شویم اما در کمال تعجب می‌بینیم که فردی  بدون هیچگونه سابقه داوری دفترچه داوری بین المللی افتخاری دریافت و در مسابقات قضاوت می‌کند. شخصی که در کلاس داوری درجه ٣ رد شده با گذشت مدت زمان کوتاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی (سمنان/شاهرود) بعنوان داور بین المللی روی صندلی کناری بنده به قضاوت مسابقه کشوری می‌نشیند که نتیجه‌اش پایمال شدن ناخواسته حق ورزشکاران و قهرمانان می‌شود. یک داور برای اینکه بتواند در مسابقات انتخابی تیم ملی به قضاوت بپردازد و مهارت و تجربیات کافی را کسب کرده باشد حداقل باید ۵ سال زمان را سپری کند، حال چه برسد به بین المللی شدن.

این مدرس فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: ورزشکاران با هزار امید و آرزو و گرفتن رژیم‌های سخت و هزینه‌های بالا پا به میدان می‌گذارند و از فدراسیون بدنسازی توقع دارند افرادی آنها را قضاوت کنند که صلاحیت این کار را داشته باشند. ما داوران خوبی داریم و تمامی داورانی که مراحل درجه ٣ ، ٢ ، ١ و بین المللی را بصورت قانونی گذرانده باشد از بهترین‌ها هستند اما نه اشخاصی که به یکباره بین المللی شده‌اند و در حالی در سالن مسابقه بعنوان داور بین المللی معرفی می‌شوند که حتی برخی از آنها را نمی‌شناسیم و برای اولین بار آنها را می‌بینیم.

محمدی درباره اینکه مسئول کمیته داوران گفته چند نفر وسط می‌نشستند و حال این وضع را تغییر داده‌ام و آنها معترض تغییرات هستند خاطرنشان کرد: اگر اینطور  باشد پس صرفا باید همین چند نفر که مد نظر جبلی هستند اعتراض می‌کردند  ولی می‌بینیم که تقریبا اکثر داوران بین المللی با تجربه کناره‌گیری کرده‌اند؛ پس علت کناره گیری سایر داوران چیست ؟

وی گفت: سال‌ها بعنوان داور بین المللی و مدرس فدراسیون خدمت کردم و فقط دلم برای ورزشکاران می‌سوزد، چون این جایگاه برای من دیگر ارزشی  ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 11 =