کد خبر : 68806
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
-

ربیعی: بیکاری دهه شصتی‎ها نمی‎گذارد اشتغالزایی ما حس شود

ربیعی: بیکاری دهه شصتی‎ها نمی‎گذارد اشتغالزایی ما حس شود

به گزارش قائم آنلاین، علی ربیعی در سفر دو روزه خود به استان کردستان عدالت بین نسلی و عدالت منطقه‌ای را از برنامه‌های دولت در اقتصاد مقاومتی اعلام و عنوان کرد: اگر بخواهیم نابرابری‌ها را در مناطق کمتر توسعه یافته و میان استان‌های مرزی با مرکز از بین ببریم باید برنامه‌ها را به درستی اجرا

به گزارش قائم آنلاین، علی ربیعی در سفر دو روزه خود به استان کردستان عدالت بین نسلی و عدالت منطقه‌ای را از برنامه‌های دولت در اقتصاد مقاومتی اعلام و عنوان کرد: اگر بخواهیم نابرابری‌ها را در مناطق کمتر توسعه یافته و میان استان‌های مرزی با مرکز از بین ببریم باید برنامه‌ها را به درستی اجرا کنیم.

ربیعی قانون اساسی ایران را یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا بیان کرد و افزود: قانون اساسی ما در درون خود به حدی اجتماعی روشنفکری است و عناصر برجسته دارد که با انجام بسیاری اقدامات نیز هنوز به آن نرسیده‌ایم.

وی دلیل عدم نیل به قانون را نبود برنامه مشخص دانست و اظهار کرد: دولت دوازدهم با برنامه در این جهت حرکت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نوسان قیمت سکه و ارز در دوره قبل، ثبات قیمت‌ها را سبب پیش‌بینی پذیری سرمایه‌گذاری عنوان و خاطر نشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب موجب شده تورم قابل قبولی برای سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اقتصاد ایجاد شده است.

وی با اذعان به اینکه در سال ۹۳ عده‌ای رشد را انکار کردند و اکنون نیز اشتغالزایی را انکار می‌کنند!، علت نامحسوس بودن اشتغال را بیکار ماندن دهه شصتی‌ها در دهه ۸۰ و انتقال آنها به این زمان ذکر کرد و گفت: حجم نیروی کاری که وارد بازار کار شد بیشتر از کار ایجاد شده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید نابرابری‌ها را کم کنیم، اضافه کرد: بر این اساس در اختصاص بودجه اشتغال فراگیر بیشترین سهم را به استان‌های کمتر برخوردار داده‌ایم و استان کردستان یکی از آنها بود و در بخش اشتغال روستایی و عشایر کمترین نرخ تسهیلات یعنی ۴ درصد برای استان‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: گرایش ما در اشتغال بیشتر به سمت اشتغال‌های خرد و متوسط به پایین است و در این زمینه سهم مناسبی برای کردستان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 12 =