کد خبر : 61107
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۰۵
-

در آینده تنها دانشگاه‌های پژوهش محور امکان رشد و بقا دارند

در آینده تنها دانشگاه‌های پژوهش محور امکان رشد و بقا دارند

به گزارش قائم آنلاین،جواد واثقی امیری در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش گفت: تغییرات حادث شده در صحنه آموزش عالی كشور در سال‌های اخیر، پرداختن به كیفیت آموزشی و پژوهشی به جای كمیت را اجتناب ناپذیر نموده است. وی افزود: در آینده آموزش عالی كشور بی گمان تنها دانشگاه‌هایی امكان بقا و رشد را خواهند داشت

به گزارش قائم آنلاین،جواد واثقی امیری در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش گفت: تغییرات حادث شده در صحنه آموزش عالی كشور در سال‌های اخیر، پرداختن به كیفیت آموزشی و پژوهشی به جای كمیت را اجتناب ناپذیر نموده است.

وی افزود: در آینده آموزش عالی كشور بی گمان تنها دانشگاه‌هایی امكان بقا و رشد را خواهند داشت كه با بهره گیری از فعالیت‌های پژوهشی خود بتوانند جایگاه خود را ارتقا ببخشند.

رئیس دانشگاه صنعتی بابل با اشاره به موفقیت این دانشگاه در سال گذشته، تاکید کرد: سال گذشته سالی پربار و مشحون از موفقیت های علمی برای دانشگاه بوده است كه نمونه بارز آن قرار گرفتن نام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در صدر دانشگاه‌های كشور در طبقه بندی مهم ترین مؤسسه جهانی رتبه بندی دانشگاه ها (Times Higher Education) بود كه این امر عمدتا به دلیل فعالیت‌های پژوهشی و انتشارات طراز اول محققین این دانشگاه رخ داده است.

واثقی ادامه داد: علیرغم تنگناهای مالی و كاهش تخصیص بودجه دانشگاه، سیاست های حمایتی مدیریت دانشگاه از حوزه پژوهش ادامه یافته است.

وی تاکید کرد: اعطای به موقع اعتبار پژوهشی اعضای هیأت علمی، سیاست تقویت بنیه پژوهشی دانشگاه از محل خرید از نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل، اجرائی كردن قوانین جدید پژوهشی مانند آیین نامه فرصت های پژوهشی در فصل تابستان و آیین نامه پسا دكتری، بهبود پرداخت پاداش مقالات منتشره به عنوان بخشی از سیاست های حمایتی تلقی می گردند كه علیرغم تمام محدودیت های مالی ادامه یافته اند.

واثقی در پایان ضمن تبریك به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۶ به همه اعضای هیأت علمی و به خصوص به كنشگران فعال عرصه پژوهش دانشگاه، تصریح کرد: وثوق كامل دارم با همت والای پژوهشگران بنام این دانشگاه، نام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سال‌های آینده بر تارك آموزش عالی ایران خواهد درخشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =