کد خبر : 61064
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
-

لزوم حمایت جدی از ناحیه صنعتی سنگتاب

لزوم حمایت جدی از ناحیه صنعتی سنگتاب

به گزارش قائم آنلاین،حسن فلاحی در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال این شهرستان اظهار کرد: سیمرغ شهرستان کشاورزمحور است و تنها محیط صنعتی این شهرستان ناحیه صنعتی سنگتاب است که بیشتر صنایع بزرگ در این ناحیه صنعتی مستقر هستند. وی افزود: برخی دیگر از صنایع در سطح شهرستان مستقر و بقیه صنوف را واحدهای تولیدی

به گزارش قائم آنلاین،حسن فلاحی در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال این شهرستان اظهار کرد: سیمرغ شهرستان کشاورزمحور است و تنها محیط صنعتی این شهرستان ناحیه صنعتی سنگتاب است که بیشتر صنایع بزرگ در این ناحیه صنعتی مستقر هستند.

وی افزود: برخی دیگر از صنایع در سطح شهرستان مستقر و بقیه صنوف را واحدهای تولیدی کوچک با مجوز از اصناف تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی قائم‌شهر و سیمرغ با اشاره به اینکه در ۴۳ واحد در ناحیه صنعتی سنگتاب مشغول به فعالیت هستند که با توجه به وضعیت رکودی سال‌های گذشته کشور دچار رکود شدند، تصریح کرد: با تزریق منابع در گردش از اواخر سال ۹۴ تا به امروز این صنایع جان تازه گرفتند.

این مسؤول ادامه داد: طی سال‌های گذشته کارگروه اشتغال تمرکز خود را روی دو مقوله حفظ اشتغال و بعد توسعه اشتغال پایدار در سطح صنایع و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان قرار داد.

فلاحی با بیان اینکه حدود ۳۵۴ نفر از شاغلین واحدهای صنعتی شهرستان بیمه شدند، اضافه کرد: با حمایت از واحدهای صنعتی می‌توان تا سقف ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته ناحیه صنعتی سنگتاب با مشکلات خاصی روبه‌رو است که برای شناسایی و رفع این مشکلات جلسات مختلفی با مدیران واحدهای صنعتی با حضور مدیران کل برگزار شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائم‌شهر و سیمرغ با تأکید بر اینکه ناحیه صنعتی سنگتاب نیاز به حمایت و توجه جدی دارد، تصریح کرد: همه مشکلات در پرداخت تسهیلات نیست و با پیگیری‌های لازم ستاد تسهیل و سامانه بهین‌یاب سال گذشته تسهیلات خوبی پرداخت‌ شده است.

این مسؤول ادامه داد: حلقه مفقوده تولید موارد متعددی است که باید به‌صورت فنی و تخصصی با آن برخورد شود چراکه بعد از رفع این موانع به درجه مطلوبی خواهیم رسید.

فلاحی به بند دال تبصره ماده ۱۶ و عملکرد دو دستگاه اجرایی کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: بهزیستی با ۴۵۵ میلیون تومان اعتبار ۳۰ نفر را بانک عامل معرفی کرد که ۲۷ نفر از این وام و تسهیلات استفاده کرده و سه نفر هم در حال پیگیری هستند تا ۱۰۰ درصد اعتبارات این بخش جذب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 4 =