کد خبر : 60975
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
-

اظهارنظر کمیسیون بهداشت درباره رأی مجمع تشخیص

اظهارنظر کمیسیون بهداشت درباره رأی مجمع تشخیص

به گزارش قائم آنلاین،سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از اظهارنظر اعضای کمیسیون درباره رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذاری تعیین استاندارد مواد خوراکی و لوازم آرایشی به سازمان استاندارد خبر داد. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این کمیسیون با حضور تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی به کشور گفت:‌ در

به گزارش قائم آنلاین،سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از اظهارنظر اعضای کمیسیون درباره رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذاری تعیین استاندارد مواد خوراکی و لوازم آرایشی به سازمان استاندارد خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این کمیسیون با حضور تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی به کشور گفت:‌ در این نشست بر روی دو محور بحث و بررسی و تأکید صورت گرفت.

وی افزود: اول آنکه طبق سیاست‌های کلی نظام ابلاغیه از سوی مقام معظم رهبری و قوانین مصوب اگر در عرصه تجهیزات پزشکی محصولی در داخل تولید می‌شود، مشابه آن نباید از خارج وارد شود و دوم آنکه تولیدکننده‌ها باید کیفیت تولیدات خود را به موازات سطح خدمات افزایش دهند.

همتی عنوان کرد: تجهیزات پزشکی از جمله صنایعی است که در اوج بحران‌ها و تحریم‌ها توانسته است مسیر روبه‌جلوی خود را در کشور ادامه دهد،‌ از‌این‌رو اعضای کمیسیون بر ضرورت ارتقای کیفیت تولیدات در این حوزه با هدف صادرات به اروپا تأکید داشت.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از جلسه موضوعی حاشیه‌ای مطرح شد درباره رأیی که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره یکی از مصوبات مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان داده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظر مجمع بر این قرار گرفته است که در اختلاف‌نظر میان واگذاری استانداردسازی برای مواد خوراکی و لوازم آرایشی به وزارت بهداشت و یا سازمان استاندارد، این مسئولیت به سازمان استاندارد واگذار شود که این رأی امروز در کمیسیون بهداشت به بحث گذاشته شد و اعضاء درباره درستی یا نادرستی آن اظهارنظر کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در نشست امروز همچنین بودجه و منابع مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان به‌ویژه جهت تداوم طرح تحول سلامت بررسی شد.

همتی بیان داشت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه در پاسخ نمایندگان عنوان داشتند که ۱۰ درصد بودجه وزارت بهداشت از محل هدفمندی محقق نشده است؛ هرچند که باید کارشناسان بیشتری در این خصوص و صحت و سقم آمار و ارقام نظرات خود را مطرح کنند؛ ضمن اینکه درباره منابع تامین شده از محل هدفمندی یارانه ها اختلاف نظر میان مسئولان وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان معتقد به عدم اختصاص ۱۰ درصد بودجه از محل هدف مندی یارانه‌ها است، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز این موضوع را تایید کرده و تاکید می کند از منابع دیگری بخشی از این بودجه اختصاص پیدا کرده است، اما تداوم آن به طور حتم مشکل ساز بوده و باید تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: البته در این نشست تاکید شد که وزارت بهداشت و درمان هم باید هزینه‌ها را کاهش دهد، بنابراین در این راستا مصوبات قانون برنامه پنجم و ششم توسعه یعنی پرونده الکترونیک، سیستم ارجاع و پزشک خانواده باید اجرایی شود؛ البته در پایان این جلسه برنامه‌ای در همین راستا از سوی وزارت بهداشت مطرح شد که به تدریج تا پایان سال جاری و سال آینده اجرای آن به شکل گسترده فراگیر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 14 =