کد خبر : 60729
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
-

هشدار عفو بین‌الملل به یونان برای فروش سلاح به عربستان

هشدار عفو بین‌الملل به یونان برای فروش سلاح به عربستان

به گزارش قائم آنلاین،در ادامه هشدارهای بین‌المللی درباره وضعیت ناگوار غیرنظامیان یمنی، حالا یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری از یونان خواسته، فورا به فروش و تحویل سلاح به عربستان سعودی پایان دهد. بنا بر توافق فروش تسلیحاتی که بین عربستان سعودی و یونان بسته شده، بنا بر آن است که آتن ۳۰۰ هزار گلوله توپ

به گزارش قائم آنلاین،در ادامه هشدارهای بین‌المللی درباره وضعیت ناگوار غیرنظامیان یمنی، حالا یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری از یونان خواسته، فورا به فروش و تحویل سلاح به عربستان سعودی پایان دهد.

بنا بر توافق فروش تسلیحاتی که بین عربستان سعودی و یونان بسته شده، بنا بر آن است که آتن ۳۰۰ هزار گلوله توپ به عربستان سعودی بفروشد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس قرارداد فوق، انتقاد سازمان «عفو بین‌الملل» را به دنبال داشته و این نهاد حقوق بشری، خواستار لغو این توافق شده است.

عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی شدید درباره «خطر واقعی» استفاده از این گلوله‌های توپ علیه غیرنظامیان یمنی، از یونان یک درخواست فوری مطرح کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «عفو بین‌الملل از یونان می‌خواهد فورا فروش و تحویل تجیهزات نظامی به عربستان سعودی را لغو کند و از تایید ارسال هر گونه تسلیحات، مهمات و مواد جنگی متعارف در جنگ یمن امتناع کند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + نوزده =