کد خبر : 60240
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
-

روزنامه اصلاح‌طلب: ایران در یمن حضور دارد و بزودی با عربستان درگیر می‌شود!

روزنامه اصلاح‌طلب: ایران در یمن حضور دارد و بزودی با عربستان درگیر می‌شود!

به گزارش قائم آنلاین،روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت، به تازگی طی گزارشی در صفحه اول خود که با عنوان «اعتراف سردار»! منتشر شد، با اشاره به مصاحبه مطبوعاتی اخیر سردار جعفری، فرماندهی کل سپاه پاسداران نوشت: اگرچه ایران و عربستان هرگز به طور مستقیم در جریان جنگ‌های داخلی یمن با هم درگیر نشده‌اند و با وجود

به گزارش قائم آنلاین،روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت، به تازگی طی گزارشی در صفحه اول خود که با عنوان «اعتراف سردار»! منتشر شد، با اشاره به مصاحبه مطبوعاتی اخیر سردار جعفری، فرماندهی کل سپاه پاسداران نوشت: اگرچه ایران و عربستان هرگز به طور مستقیم در جریان جنگ‌های داخلی یمن با هم درگیر نشده‌اند و با وجود اینکه محمدجواد ظریف نیز در اظهاراتی در تیرماه امسال ابراز امیدواری کرده بود این اتفاق میان این دو کشور نیافتد اما به نظر می‌رسد در آینده شاهد جنگ تمام‌عیار ایران با عربستان در منطقه باشیم. به ویژه آنکه در همین راستا سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است که ایران می‌تواند کمک‌های مستشاری و معنوی خود را به یمن و نیروهای حزب‌الله بدهد!

در ادامه این گزارش آمده است: اکنون بحث این مطرح می‌شود که حوثی‌ها که مالکیت یمن را به‌عهده دارند از ایران دعوت کردند و ایران نیز به دعوت آنها در آنجا حضور پیدا کرد!

جهان صنعت در قسمت دیگری از این گزارش هم تأکید می‌کند: «با وجود اینکه ایران تا به حال کمک به مردم یمن را فقط معنوی می‌دانست و تاکید داشت که اهداف ایران سیاسی و نظامی است اما سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران نشان از حضور رسمی و مستشاری ایران در یمن دارد. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها با صدایی رسا اعلام داشتند که یمن به کمک‌های غذایی، دارویی و بشردوستانه نیازمند است و نه کمک‌های تسلیحاتی و نظامی و حالا این تغییر رویکرد نشان از این دارد که موفقیت ایران در سوریه و عراق منجر به ایجاد انگیزه ایران در یمن شده و ممکن است حتی به توسعه اقدامات و حضور گسترده‌اش در یمن دامن بزند تا از این طریق برنامه‌های آل‌سعود را برای درهم شکستن اراده مردم یمن در حمایت از جنبش انصارالله که دارای وجوه ایدئولوژیک مشترک با جمهوری اسلامی ایران است خنثی کنند.»[۱]

*این اظهارات غلط در حالی است که دولت و اصلاح‌طلبان طی ۵ سال گذشته همواره به کوچکترین موضع انتقادی رسانه‌های اصولگرا پیرامون مباحث مرتبط با دیپلماسی واکنش نشان داده و جمیع مشاکل عالم را به همین مواضع ربط می‌دادند.

جالب آنکه حتی به تازگی روزنامه وزین کیهان هم به همین بهانه توقیف موقت شد.

اما اکنون که یک رسانه اصلاح‌طلب با یک دریافت غلط از سخنان سردار جعفری مدعی حضور نظامی ایران در یمن و جنگ با سعودی‌ها در آینده می‌شود؛ لام تا کام صدایی از دولت و اصلاح‌طلبان در این زمینه شنیده نمی‌شود!

مسئله‌ای که قضاوت‌های آشکاری را پیرامون ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان در نزد مردم شکل خواهد داد…

گفتنیست، صحبت‌های اخیر سردار جعفری مبنی بر حمایت ایران از کشورهای متحد خود در حالیست که فرمانده سپاه صرفا سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران را بیان و البته در همین صحبت‌ها تأکید کرده است که کمک‌های ایران به کشوری مثل یمن در حد کمک‌های معنوی و مستشاری است. (و همه می‌دانند که کمک مستشاری هم لزوما به معنای حضوری فیزیکی عناصر مورد مشورت نیست.)

به نظر می‌رسد ماجرای شیطنت عده‌ای در قضیه کنایه به شهدای مدافع حرم، مخالفت با حمایت ایران اسلامی از سوریه و یا مثلا تأیید ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر حضور نظامی ایران در یمن، از فاز اتفاقی و اشتباهات سهوی گذشته و انگیزه‌های دیگری در پشت پرده این رخدادهای به حدّ تواتر رسیده وجود دارد. خاصه آنکه ابراهیم اصغرزاده نیز به تازگی انتقاداتی را متوجه سردار سلیمانی و بیانیه او در زمینه پایان داعش کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + سه =