کد خبر : 60254
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
-

با تسهیلات بسیج توانستم یک واحد دامداری و فروش لبنیات احداث کنم

با تسهیلات بسیج توانستم یک واحد دامداری و فروش لبنیات احداث کنم

به گزارش قائم آنلاین، مسلم خوران در گفت‎و‏گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه تولید شیر و گوشت از طریق پرورش دام در هر منطقه‌ای موجب اشتغال جوانان می‌شود، اظهار کرد: از بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی دریافت کردیم که از این طریق توانستیم ۲۲ رأس دام هلشتاین را در هزار و ۵۰۰ متر

به گزارش قائم آنلاین، مسلم خوران در گفت‎و‏گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه تولید شیر و گوشت از طریق پرورش دام در هر منطقه‌ای موجب اشتغال جوانان می‌شود، اظهار کرد: از بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی دریافت کردیم که از این طریق توانستیم ۲۲ رأس دام هلشتاین را در هزار و ۵۰۰ متر مربع راه‌اندازی کنم تا رونقی برای کسب و کار حلال فراهم شود به طوری که تولیدات خود را مستقیما به بازار مصرف و در اختیار مشتری قرار می‌دهیم.

وی درباره مشکلات واحد تولید دام، افزود: اولین مشکل این واحد نامناسب بودن مکان دام‌ها است که به دلیل فرسوده بودن جایگاه باعث تولید شیر کم و سم درد و آبستنی کم می‌شود و در پاییز سال گذشته به دلیل طوفان دامداری‌ام دچار خسارت سنگینی شد که همچنان کسی توجهی به من تولیدکنندهنکرد.

خوران تصریح کرد: در این واحد دامدار ۱۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۱۵ نفر بصورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند که در صورت توجه بیشتر می‌توان این واحد را گسترش داد.

این دامدار شهرستان قائم‌شهر قیمت شیر را با علوفه و خوراک دام نابرابر دانست و گفت: قیمت شیر در شرکت تعاونی هزار و سی تومن و خوراک دام هزار و دویست تومن است که این با درآمد برابری نمی‌کند.

وی گفت: برای تولید علوفه، زمین‎های زراعی را به صورت سالیانه اجاره می‌کنم و خوراک دام را به صورت عمده خریداری و در دامداری با فرمول تغذیه دام آن‎ها را آسیاب و مخلوط می‌کنم تا هزینه خوراک با قیمت شیر مطابقت داشته باشد.

خوران خطاب به اداره جهاد کشاورزی، بیان کرد: تقاضای من از ریاست محترم جهاد کشاورزی قائم‌شهر این است که بودجه‌ای بابت خسارت طوفان سال ۹۵ برای نوسازی دامداری اختصاص بدهد که دوباره روند تولید خوب و افزایش دام را داشته باشم.

وی با بیان اینکه محصولات خود را پس از تولید در واحد لبنیاتی که خریداری کردم به فروش می‌رسانم، یادآور شد: در مغازه لبنیاتی خودمان شیر را از تولید به مصرف عرضه می‌کنیم تا مصرف کنندگان بدون واسطه و با قیمت مناسب‌تری خریداری کنند.

این دامدار خاطرنشان کرد: برای احداث دامداری چون دیر بازده است، باید تسهیلات با تنفس و اقساط سالیانه به دامدار داده شود، در غیر این صورت دامدار ورشکسته می‌شود و به مشکلات مالی روبه رو خواهد شد.

وی در پایان نیز بیان کرد: دولت باید از طریق حمایت از تولیدکنندگان و ساماندهی جوان‌ها در عرصه تولید به آنان کمک کنند تا با اشتیاق و قدرت بیشتری به کار تولید ادامه بدهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =