کد خبر : 59957
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
-

آغاز کشت گندم در بابلسر

آغاز کشت گندم در بابلسر

به گزارش قائم آنلاین، حسن رزاقی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه تاکنون با ۵۱ بهره‌بردار قرارداد کشت گندم منعقد و در ۴۷ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بابلسر گندم کشت شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ تن بذر ارقام گنبد و احسان و ۲۱ تن کود‌های شیمیایی اوره، فسفات، پتاس و گوگرد بین

به گزارش قائم آنلاین، حسن رزاقی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه تاکنون با ۵۱ بهره‌بردار قرارداد کشت گندم منعقد و در ۴۷ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بابلسر گندم کشت شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ تن بذر ارقام گنبد و احسان و ۲۱ تن کود‌های شیمیایی اوره، فسفات، پتاس و گوگرد بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده و کشاورزان می‌توانند برای انعقاد قرارداد و دریافت حواله به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی نقش بذر را در افزایش یا کاهش محصول مهم دانست و افزود: ضدعفونی کردن بذر در کنترل عوامل بیماری‌زایی که به صورت داخلی باعث آلودگی آن می‌شود بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر تصریح کرد: همچنین بذرهای گواهی شده که کارگزاری‌ها در اختیار کشاورزان قرار می دهند، ضدعفونی شده است.

رزاقی در پایان بهترین روش کاشت گندم را ردیفی عنوان کرد و گفت: در روش سانتریفوژ و دست‌پاش به ترتیب بذر بیشتری برای کاشت باید مصرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 5 =