کد خبر : 59814
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
-

قیمت نفت به ۶۳ دلار و ۴۸ سنت رسید

قیمت نفت به ۶۳ دلار و ۴۸ سنت رسید

به گزارش قائم آنلاین،در حالی که بسته شدن یک خط لوله مهم انتقال نفت از کانادا به آمریکا موجب کاهش عرضه در بازارهای آمریکای شمالی شده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز به رکورد جدیدی در طی دو سال گذشته دست یافت.به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا، انتظار می رود حجم فعالیت های تجاری

به گزارش قائم آنلاین،در حالی که بسته شدن یک خط لوله مهم انتقال نفت از کانادا به آمریکا موجب کاهش عرضه در بازارهای آمریکای شمالی شده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز به رکورد جدیدی در طی دو سال گذشته دست یافت.به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا، انتظار می رود حجم فعالیت های تجاری در روز جمعه بسیار پایین باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳۵ سنت، معادل ۰٫۶ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا اوایل روز جمعه به بالاترین رقم از اول جولای ۲۰۱۵ تاکنون یعنی ۵۸ دلار و ۵۸ سنت رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت نیز امروز با ۷ سنت کاهش به ۶۳ دلار و ۴۸ سنت رسید.

بسته شدن خط لوله ۵۹۰ هزار بشکه ای انتقال نفت شرکت کی استون از کانادا به آمریکا موجب کاهش ذخایر نفتی در قطب ذخیره نفت آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما شده و افزایش قیمت نفت خام آمریکا را به دنبال داشته است.

توافق کاهش تولید در پایان مارس ۲۰۱۸ منقضی می شود، اما اوپک برای بحث در خصوص تمدید مجدد توافق در روز ۳۰ نوامبر تشکیل جلسه خواهد داد و انتظار می رود در این نشست توافق را تمدید کند.

گرگ مک کینا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «دستور کار نشست اوپک مشخص است و این تنها یک جلسه سه ساعته خواهد بود. این نشان می دهد که یک اجماع گسترده ایجاد شده و این جلسه تنها برای زدن مهر تایید بر تمدید ۹ ماهه توافق است که مد نظر سعودی هاست.»

میزان تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تاکنون ۱۵ درصد افزایش داشته و به ۹٫۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =