کد خبر : 57320
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
-

شش میلیارد غایب در جام جهانی

شش میلیارد غایب در جام جهانی

به گزارش قائم آنلاین،نگاهی به جمعیت کشورهای دنیا نشان می دهد که بخشی از کشورهای پرجمعیت دنیا موفق نشدند خود را به روسیه برسانند در آنسو کشورهای کم جمعیتی مثل ایسلند و اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ حاضرند. جمعیت کشور تضمین‌کننده حضور یک کشور در جام جهانی نیست. چین و هند با جمعیت بالای یک

به گزارش قائم آنلاین،نگاهی به جمعیت کشورهای دنیا نشان می دهد که بخشی از کشورهای پرجمعیت دنیا موفق نشدند خود را به روسیه برسانند در آنسو کشورهای کم جمعیتی مثل ایسلند و اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ حاضرند.

جمعیت کشور تضمین‌کننده حضور یک کشور در جام جهانی نیست. چین و هند با جمعیت بالای یک میلیارد از خانه بازی ها را تعقیب می کنند. ایسلند با ۳۴۶۷۵۰ نفر در جام جهانی حاضر است.

ایسلند از نظر جمعیتی کشور صدوهفتادوسوم دنیاست.

پنج کشور پرجمعیت دنیا در جام جهانی حاضر نیستند؛

چین(جمعیت: ۱۳۸۷۵۲۰۰۰۰ نفر، ۱۸،۳ درصد جمعیت دنیا)

هند(جمعیت: ۱۳۲۳۹۳۰۰۰۰ نفر، ۱۷،۵ درصد جمعیت دنیا)

آمریکا( جمعیت: ۳۲۶۱۱۱۰۰۰ نفر، ۴،۳ درصد جمعیت دنیا)

اندونزی( جمعیت: ۲۶۳۳۷۷۰۰۰ نفر، ۳،۴۷ درصد جمعیت دنیا)

پاکستان( جمعیت: ۲۰۹۵۸۵۰۰۰ نفر، ۲،۷۶ درصد جمعیت دنیا)

غیبت همین پنج کشور باعث می شود ۴۶،۳۳ درصد جمعیت دنیا در جام جهانی نماینده نداشته باشند. چهار کشور از این پنج کشور معمولا در جام جهانی غایبند و تنها غیبت آمریکا تعجب برانگیز است.

برزیل، نیجریه، روسیه و ژاپن از نظر جمعیت کشورهای پنجم، هفتم، نهم و دهم دنیا هستند که در جام جهانی حاضرند. بنگلادش از نظر جمعیتی کشور هشتم دنیاست. با این حساب از بین ۱۰ کشور پرجمعیت دنیا چهار کشور به جام جهانی رسیدند.

از این ۱۰ کشور پرجمعیت چهار کشور هند، اندونزی، پاکستان و بنگلادش اصلا صاحب فوتبال نیستند.

چین و آمریکا اگر به جام جهانی می رسیدند یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر از جمعیت دنیا در روسیه صاحب نماینده می شدند.

فیلیپین دیگر کشور با جمعیت بالای صد میلیون نفر است که در جام جهانی حضور ندارد.

هر دو کشور بالای جمعیت یک میلیاردی در جام جهانی غایبند.

از بین ۱۰ کشوری که جمعیت بالای ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد نفر دارند هم پنج کشور در جام جهانی حاضرند و پنج کشور غایب.

اتیوپی، ویتنام، کنگو، ترکیه و تایلند هم از نظر جمعیتی در بین ۲۰ کشور برتر دنیا هستند اما به جام جهانی نرسیده‌اند.

از جمع ۳۲ کشور پرجمعیت دنیا تعداد غایبان بیشتر است.

غایبان: چین(اول)، هند(دوم)،آمریکا( سوم)،اندونزی( چهارم)،پاکستان( پنجم)، بنگلادش(۸)، فیلیپین(۱۲)،اتیوپی(۱۴)،ویتنام(۱۵)، کنگو(۱۷)، ترکیه(۱۹)، تایلند(۲۰)،آفریقای جنوبی(۲۴)، تانزانیا(۲۵)، میانمار(۲۶)، کنیا(۲۸)، اوکراین(۳۲)

حاضران: برزیل(۶)، نیجریه(۷)،روسیه(۹)، ژاپن(۱۰)،مکزیک(۱۱)، مصر(۱۳)، آلمان(۱۶)،ایران(۱۸)، فرانسه(۲۱)، بریتانیا(۲۲)، ایتالیا(۲۳)، کره جنوبی( ۲۷)، کلمبیا(۲۹)، اسپانیا( ۳۰)، آرژانتین(۳۱)

جمعیت بریتانیا ۲۱ میلیون نفر بیشتر از انگلیس است اگر در این جدول فقط جمعیت انگلیس را محاسبه کنیم بازهم انگلیس در جمع ۳۲ کشور برتر دنیا از نظر جمعیتی قرار می گیرد.

حال بد نیست حساب کنیم که چند درصد جمعیت دنیا در جام جهانی نماینده دارند.

برزیل(۲،۷۵ درصد جمعیت دنیا)، نیجریه(۲،۵۲)،روسیه(۱،۹۴)، ژاپن(۱،۶۷)،مکزیک(۱،۶۳)، مصر(۱،۲۷)، آلمان(۱،۰۸)،ایران(۱،۰۷)، فرانسه(۰،۸۹)، انگلیس(۰،۷۱)، کره جنوبی( ۰،۶۸)، کلمبیا(۰،۶۵)، اسپانیا( ۰،۶۱)، آرژانتین(۰،۵۸)، لهستان(۰،۵۱)، مراکش(۰،۴۵)، عربستان(۰،۴۵)، پرو( ۰،۴۲)، استرالیا(۰،۳۳)، سنگال(۰،۲)، بلژیک(۰،۱۵)، تونس(۰،۱۵)، پرتغال(۰،۱۴)،سوئد(۰،۱۳)، سوئیس(۰،۱۱)، صربستان(۰،۰۹۳)، دانمارک( ۰،۰۷۶)، کاستاریکا(۰،۰۶۵) نیوزیلند( ۰،۰۶۴)، کرواسی(۰،۰۵۵)، پاناما(۰،۰۵۳)، اروگوئه(۰،۰۴۶)، ایسلند( ۰،۰۰۴۶)

این مطلب قبل از بازی پرو- نیوزیلند تهیه شده. اگر فرض کنیم پرو به جام جهانی برسد که نسبت به نیوزیلند پرجمعیت تر است، حدود ۲۱،۵ درصد جمعیت دنیا در جام جهانی حاضرند و ۷۸،۵ درصد غایب.

جمعیت دنیا را اگر ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون در نظر بگیریم کشورهای ۵ میلیارد و نهصد و شصت میلیون نفر در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 6 =