کد خبر : 57239
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۴۱
-

افزایش عملکرد در واحد سطح در دامداری‌ها نیازمند تغییراتی در واحدهای سنتی است

افزایش عملکرد در واحد سطح در دامداری‌ها نیازمند تغییراتی در واحدهای سنتی است

به گزارش قائم آنلاین، با توجه به ارزش غذایی بالای محصولات لبنی و گوشت در واحدهای دامداری‌ها اما باید برای افزایش تولید در واحد سطح باید مواد غذایی لازم و نیز جایگاه مناسب در دامدار انتخاب کند. در بسیاری از موارد باید برای افزایش عملکرد در واحدهای لبنی و دامداری‌ها باید تغذیه مناسب در اختیار

به گزارش قائم آنلاین، با توجه به ارزش غذایی بالای محصولات لبنی و گوشت در واحدهای دامداری‌ها اما باید برای افزایش تولید در واحد سطح باید مواد غذایی لازم و نیز جایگاه مناسب در دامدار انتخاب کند.
در بسیاری از موارد باید برای افزایش عملکرد در واحدهای لبنی و دامداری‌ها باید تغذیه مناسب در اختیار دام قرار گیرد که در این راستا باید واحدهای تولید خوراک دام اقدامات مناسب را لحاظ کنند.
مهدی اسلامی یکی از دامداران شهرستان قائم‎شهر در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: یک تشکل صنفی منسجم برای پیگیری مطالبات اتحادیه‌های دامداران در شهرستان وجود ندارد.
اسلامی افزود: واحدهای دامداری پراکنده هستند و اغلب این واحدها سنتی بوده و مقرون به صرفه نبودن ساخت دامداری‌های صنعتی و شیردوشی به روش‌های سنتی، همجواری دام‌ها با مواد آلاینده از قبیل فضولات دامی و اختلاط شیر با آب و سایر افزودنی‌های غیر مجاز آسیب جدی به صنعت دامداری و لبنی استان وارد کرده است.
وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد مکانی مناسب برای فروش شیر و قیمت هر واحدی متفاوت است که باید این اتحاد میان واحدهای دامداری ایجاد شود.
مهدی غلامی یکی دیگر از دامداران شهرستان قائم‌شهر در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: بیش از ۷۰ درصد دامداری‌های قائمشهر به روش سنتی اداره می‌شوند که به دلیل پراکندگی و کوچک بودن امکان صنعتی شدن را ندارند.
غلامی خاطرنشان کرد: باید برای افزایش تولید در واحد سطح تمامی واحدهای دامداری به شکل صنعتی تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: برای آنکه واحدهای دامی مقرون به صرفه شوند باید از حالت سنتی خارج شود و به صنعتی اداره شود که این مورد مستلزم ارائه تسهیلات مناسب به این واحدهای دامداری است.
این دامدار یادآور شد: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل سرما هستیم باید برای کاهش بیماری دام‌ها اقدامات لازم انجام شود.
وی در ادامه گفت: از آنجایی که در فصل سرما برای آنکه دام بتواند برای گرم نگه داشتن خود باید تغذیه مناسب داشته باشد باید واحدهای فروش محصولات غذایی دام اقدام لازم برای تأمین غذای دام و ذخیره سازی و فروش به میزان مناسب و در اختیار قرار دادن آن به دامداری‌ها را انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 12 =