کد خبر : 56807
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
-

عملیات جستجو و نجات بصورت گسترده در مناطق زلزله زده ادامه دارد

عملیات جستجو و نجات بصورت گسترده در مناطق زلزله زده ادامه دارد

به گزارش قائم آنلاین،شاهین فتحی صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر افزود: بیشترین خسارات به مناطق سرپل ذهاب از توایع استان کرمانشاه وارد شد و از دیشب تا کنون همچنان عملیات نجات ادامه دارد. وی از آغاز عملیات اسکان اضطراری در این مناطق خبر داد و اضافه کرد:

به گزارش قائم آنلاین،شاهین فتحی صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر افزود: بیشترین خسارات به مناطق سرپل ذهاب از توایع استان کرمانشاه وارد شد و از دیشب تا کنون همچنان عملیات نجات ادامه دارد.
وی از آغاز عملیات اسکان اضطراری در این مناطق خبر داد و اضافه کرد: اکنون در حال ایجاد اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده هستیم.
معاون عملیات سازمان امداد ونجات با اعلام این که نوع سازه های منطقه ، سازه کیکی است، گفت: متاسفانه این نوع سازه، عملیات آواربرداری را بسیار سخت و دشوار کرده است.
فتحی تصریح کرد: ۴۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ فروند بالگرد ، ۳۱ تیم سگ زنده یاب (آنست)، ۴۱ تیم آواربرداری و ۴۱ تیم اسکان اضطراری و ۱۵ تیم واکنش سریع در این مناطق مستقر شده اند.
وی با بیان درمان برخی آسیب دیدگان از سوی امدادگران هلال احمر ، افزود: این افراد در کنار مسئولان و پزشکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام فعالیت هستند.
معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: اکنون در حال توزیع اقلام امدادی و زیستی در منطقه هستیم و همچنین از استان های تهران و همچوار محموله های امدادی درحال اعزام به منطقه است.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت ۲۱ تا ۲۲ مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای ۷٫۳ ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =