کد خبر : 56552
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
-

تولید ۲۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی در جویبار

تولید ۲۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی در جویبار

به گزارش قائم آنلاین،سلیمان حاتم نژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: کشاورزی نقش مهم و اساسی در توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان جویبار است وی افزود: این شهرستان دارای ۲۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با تولید ۲۱۴ هزار تن محصولات مختلف کشاورزی است؛ که به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم و مؤثر و فعالیت

به گزارش قائم آنلاین،سلیمان حاتم نژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: کشاورزی نقش مهم و اساسی در توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان جویبار است

وی افزود: این شهرستان دارای ۲۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با تولید ۲۱۴ هزار تن محصولات مختلف کشاورزی است؛ که به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم و مؤثر و فعالیت پایه در جویبار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: عمده محصولات زراعی این شهرستان، برنج به‌عنوان کشت غالب با سطح ۹ هزار و ۳۳۳ هکتار با تولید ۵۸ هزار تن است که در بحث امنیت غذایی در تأمین مصرف سرانه یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نقش مهمی دارد.

حاتم نژاد در ادامه عمده محصول باغی جویبار را مرکبات با سطح زیر کشت ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار با تولید ۸۵ هزار تن اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان جویبار با وجود دو هزار و ۵۰۰ واحد دامداری و ۲۱۰ هزار رأس گاو و گوسفند و تولید سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۴ درصد سهم استان را دارا می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار اضافه کرد: این شهرستان با وجود ۱۸۰ واحد مرغداری گوشتی با تولید سالانه ۱۵ هزار تن گوشت سفید، ۵٫۸ درصد سهم استان را به خود اختصاص داده است.

حاتم نژاد در پایان اذعان کرد: این شهرستان با وجود ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش زراعت و باغبانی و ۳ هزار نفر در بخش دام و طیور نقش اساسی در توسعه و اقتصاد جویبار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =