کد خبر : 56109
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
-

اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهید، در خیمه ولایت باشید

اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهید، در خیمه ولایت باشید

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام رسول علیخانی در مراسم عزاداری اربعین حسینی در آستان مقدس امام‌زاده سید حسین (ع) پلت‌کله نشتارود با استناد به شواهد تاریخ اظهار کرد: انسان‌هایی در طول تاریخ در کنار ولایت بودند که چون اخلاص نداشتند، نتوانستند تا آخر بمانند. وی با اشاره به ارادت ویژه اویس قرنی به پیامبر اکرم

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام رسول علیخانی در مراسم عزاداری اربعین حسینی در آستان مقدس امام‌زاده سید حسین (ع) پلت‌کله نشتارود با استناد به شواهد تاریخ اظهار کرد: انسان‌هایی در طول تاریخ در کنار ولایت بودند که چون اخلاص نداشتند، نتوانستند تا آخر بمانند.

وی با اشاره به ارادت ویژه اویس قرنی به پیامبر اکرم (ص)، گفت: باید اعتقادات را نسبت به ولایت خالص کرد که یکی از ویژگی‌های آن، همراهی کامل و بی‌چون‌وچرا و پرهیز از توجیه‌ کردن است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن غالب انسان‌های مدعی را توجیه‌گر در زمان اعمال دستور امام زمانشان دانست و افزود: حقیقتاً ما اهل مطالعه نیستیم و همیشه راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه رسیدن به درک واقعه کربلا با مطالعه کل تاریخ اسلام میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: ماجرای کربلا فقط داستان یک‌شب و ده شب نیست بلکه در ادامه وقایع پیامبر اکرم (ص) و ائمه پیشین است و نیاز است انسان‌های آن تاریخ را بشناسید تا عالم به زمانه شوید.

علیخانی استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها را در افزایش بصیرت خط ولایت کافی ندانست و متذکر شد: ما باید بیشتر با تاریخ مأنوس شویم و بدانیم در تاریخ چه کسانی بودند و چه کردند.

وی شاخصه‌های ولایت‌پذیری و بصیرت را مشترک عنوان کرد و یادآور شد: انسانی که بصیرت دارد، در امتداد خط ولایت گام برمی‌دارد و اطاعت خالصانه انجام می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن واقعه کربلا را مصداق همه دروس عبرت، معرفت و بصیرت خواند و تصریح کرد: خداوند همه این موارد را جمع کرد و گفت با کربلا آشنا شو تا خدا را بشناسی.

این مسئول در پایان گفت: اگر می‌خواهید خیر دنیا و آخرت به شما برسد، باید در خیمه ولایت باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 8 =